سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش از تشکیل کارگروهی برای بررسی مشکلات صیادان، تسهیل صدور مجوز و راه اندازی تعاونی جدید برای فعالان این حوزه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، محمدرضا نوایی لواسانی با حضور در اسکله صیادی و دیدار با فعالان این حوزه، گفت: با تشکیل کارگروهی در چار چوب قوانین نسبت به تسهیل و تسریع در صدور مجوز صیادان اقدام می‌کنیم.

نوایی لواسانی افزود: پس از بررسی و ارتقاء سطح فعالیت صيادان براي آنان مجوز صادر خواهد شد.

وی یکی از اقدامات مهم تشکیل کارگروه را راه اندازی تعاونی جدید برای صیادان این منطقه عنوان کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بر ضرورت تامین سوخت قایق‌های صیادی تاکید کرد و افزود: سرپرست شرکت توسعه مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش باید در اولين زمان شخصا برای پیگیری سوخت قایق‌های صیادان به استان هرمزگان سفر کند.

محمدرضا نوایی لواسانی ارزیابی و افتخار این دولت را خدمت صادقانه به مردم عنوان کرد و گفت: تمام تلاش خود را برای رفع مشکلات صیادان این منطقه به کار خواهیم گرفت و از هیچ کمکی دریغ نخواهیم کرد.

وي با بیان اینکه تا هفته آینده هر صیادی که شرایط دریافت مجوز را دارند با تخفیف قوانین؛ باید مجوز را دریافت کنند، اظهار داشت: فرایند صدور مجوز برای تمام کسب و کار‌ها در کیش باید تسهیل شود.

سرپرست منطقه آزاد كيش در رابطه با اینکه تسریع در تعیین تکلیف این مهم ضروری است، گفت: در خصوص صیادانی که شائبه دو شغله بودن آن‌ها مطرح است را شخصا مورد بررسی قرار خواهم داد.

نوايي لواساني با اشاره به اینکه در شرایطی مسئولیت سازمان منطقه آزاد کیش را بر عهده گرفتم که تمام اقشار مختلف این جزیره با مشکلات عدیده‌ای مواجه هستند، افزود: مشکلات تاکسی داران، کارگران و صیادان به مرحله‌ای رسیده که باید هر چه سریع‌تر نسبت به مرتفع کردن آن اقدام کنیم.

وي خاطر نشان کرد: براساس قانون، سازمان منطقه آزاد کیش از اختیارات مشخصی برخوردار است و با تمام تلاش خود در راستای رفع مشکلات مردم تلاش خواهد کرد.

سرپرست شرکت توسعه مدیريت بنادر و فرودگاه‌های منطقه آزاد کیش نيز در اين ديدار از ۲۰۰ فروند قایق در اسکله صیادی خبر داد و افزود: از این تعداد ۷۲ قایق مجوز خود را از شیلات و تعداد ۵۲ فروند مجوز بهره برداری خود را از سازمان منطقه آزاد کیش دریافت کردند.

محمدي با بیان این که تعدادی از قایق‌های صیادی نیز بدون مجوز هستند، افزود: کمیته تسهیلات وظیفه شناسایی مشکل سوخت و عدم مجوز صیادان را برعهده دارد.

نماینده صیادان کیش، گفت: ۶۰ شناور فاقد پروانه بهره برداری هستند و تحت مدیریت تعاونی صیادان کیش فعالیت می‌کنند.

وی با اشاره به کمبود پارکینگ برای شناور‌های قایق در اسکله صیادی، اظهار داشت: چهار لاین شناور برای قایق‌ها وجود دارد که هر لاین ظرفیت تعداد ۲۰ شناور را دارد در حالی این که بیش از ۱۳۰ شناور فعال در این منطقه داریم.

توسعه پارک شناور‌های صیادی در محوطه اسکله، نصب تجهیزات آتش نشانی و دوربین‌های مدار بسته و نظارت دقیق بر قایق‌های صیادی، تخصیص سوخت بنزین شناور‌های لنج و قایق، معاف شدن صیادان از پرداخت حق انبار در محوطه بندر، واگذاری زمین جهت احداث کارخانه یخ سازی، احداث سردخانه جهت نگداری ماهی‌های صیادان در اسکله صیادی، لایروبی ورودی اسکله، ساخت جایگاهی برای بارگیری یخ در ضلع شرقی اسکله و حذف واسطه گری از صید ماهی تا عرضه آن به مشتریان از جمله مشکلات صیادان کیش است.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.