سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بر اهمیت مقابله با ورود صیادان مناطق مجاور به حریم کیش و صید غیرمجاز که فرهنگ کیش را هم کاهش می‌دهد، تاکید کرد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش به نقل از سازمان منطقه آزاد کیش، محمدرضا نوایی لواسانی در نشستی با مسئولان سازمان شیلات تصریح کرد: ابتدا تشکیلات کوچکی از بهترین‌ها مستقر شده و مدیریت و تربیت شوند و بعد گسترش پيدا كنند.

وي با اشاره به اهمیت آبزی‌پروری با بیان این مطلب که "در هیچ حوزه‌ای انحصار نداریم" ادامه داد:آماده‌ی مشارکت با هر سرمایه‌گذاری که اهلیت و تعهد داشته باشد، هستیم.

لواساني مقابله با قاچاق، و تجاوز صیادان مناطق مجاور به حریم منطقه‌ی کیش را، اقدامی کارشناسی براي درست شدن منطقه دانست و افزود: صدور مجوز‌های کوتاه‌مدت از طرفی و استقرار یگان حفاظت از طرف دیگر، می‌تواند هم به حفاظت از محیط زیست و منابع منطقه بیانجامد و هم رضایت صیادان را با مشاهده‌ی قانون جلب كنند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش مشکل مردم را مشکل نظام و خود را موظف به حل آن عنوان کرد و خطاب به معاون صید و بنادر ماهیگیری گفت: جلوی بزرگ‌ترین صید‌های غیرمجاز را می‌گیریم در ازای آن مسیر صدور مجوز‌ها را به نفع مردم تسهیل کنید.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه شیلات در خصوص صدور مجوز‌ها باید به وظایف خود مطابق با نیاز منطقه و تشخیص سازمان عمل کند، در خصوص حل مسایل ابراز امیدواری کرد و با تاکید بر حساسیت سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص محیط زیست دریا، برای هر گونه همکاری براي حفظ ذخائر و منابع آبی خلیج فارس اعلام آمادگی، و بخشی را برای تحقیقات در این حوزه موظف کرد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.