مدیرعامل پخش فرآورده‌های نفتی زنجان گفت: کاهش ۱۰۰ لیتری اعتبار کارت‌های سوخت ۳۰۰۰ تومانی، هیچ تاثیری بر مقدار سهمیه اصلی خودرو‌های شخصی ندارد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی استان گفت: کاهش ۱۰۰ لیتری اعتبار کارت‌های سوخت ۳۰۰۰ تومانی، هیچ تاثیری بر مقدار سهمیه اصلی خودرو‌های شخصی ندارد.تکذیب شایعه حذف سهمیه ۶۰ لیتری بنزین ۱۵۰۰ تومانی

حبیبی افزود :  خودروها دارای یک سهمیه ۶۰ لیتری با قیمت هزار و ۵۰۰ تومان هستند که قابلیت ذخیره سازی تا ۹ ماه را دارد .


وی گفت : در کنار این سهمیه اصلی، یک اعتبار سوخت هم برای کارت های خودروهای شخصی ایجاد شده است که بین مردم به همان بنزین آزاد و یا سه هزار تومانی مشهور است با ظرفیت ۲۵۰ لیتر که در صورت استفاده نشدن، این اعتبار از بین می رود .

حبیبی افزود :  از سال ۱۳۸۶  با اجرا شدن نظام سهمیه بندی سوخت این اعتبار متفاوت بوده و بسته به شرایط موجود تغییر کرده است. مثلا در یک سال هایی ۵۰۰ لیتر بوده و در سال هایی هم ۳۰۰ لیتر و حالا با پایش سامانه هوشمند سوخت و داده هایی که ما جمع آوری کرده ایم به این نتیجه رسیده ایم که ظرفیت اعتبار بنزین با نرخ آزاد و سه هزارتومانی را به ۱۵۰ لیتر برای هر کارت سوخت خودروی شخصی کاهش دهیم .

وی گفت : مردم توجه داشته باشند این اتفاق درحالی انجام شده است که در تمام جایگاه های سوخت کشور، کارت جایگاه دار هم وجود دارد و مردم به راحتی می توانند سوخت مورد نیاز خود را در جایگاه های سوخت دریافت کنند.

 

 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.