پیش بینی ورود ۳۰۰ هزار مسافر به کیش در ایام نوروز ۹۷

محمد ابراهیم انصاری لاری با تشکر از همراهی رسانه های کیش با مسیر تحول و توسعه جزیره به وضعیت مبادی ورودی به جزیره کیش اشاره کرد و گفت: در سالهای گذشته فقط بنادر ورودی به جزیره کیش توجه می شد اما برای سامان دادن به شهر چارک و یا خود بندر آفتاب هیچ برنامه ای وجود نداشت.
انصاری لاری افزود: امسال و برای اولین بار در حدود چهار ماه پیش با حضور در این مبادی به بررسی و پایش مشکلات این مناطق پرداخته شد  و اضافه شدن ورودی  و خروجی مسافری، الکترونیکی شدن خرید بلیط و آسفالت معابر و خیابان های منتهی به این مبادی را در دستور کار قرار گرفت.
وی از گفتگو با استاندار هرمزگان و مسوولان بندر لنگه و چارک برای وضعیت بندر آفتاب و چارک در سال آینده خبرداد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به موضوع محدودیت ورود به جزیره کیش اشاره کرد و با تاکید بر اینکه این محدودیت به هیچ وجه به عنوان تصمیمی مبنی بر تفکیک قائل شدن بین مردم نیست گفت: جزیره کیش جزیره ای با امکانات محدود است و پیش بینی کرده ایم امسال بین 270 تا 300 هزار مسافر به کیش سفر کنند.
انصاری لاری افزود: حضور مسافران باید بر اساس ظرفیت موجود و توانایی برای تامین امکانات و مایحتاج آن ها باشد تا خدایی ناکرده در طول اقامت مسافران مشکلات و بحران بوجود نیاید.
وی با تاکید بر اینکه در سال های آینده زیرساخت ها برای پذیرش بیشتر مسافران را افزایش خواهد یافت، گفت: اگر نگاهی واقع بینانه به توانمندی های فعلی جزیره کیش کنیم می بینیم که با این جمعیت زیادی که  به کیش سفر می کنند بیمارستان، هتل و حتی تامین امنیت و آرامش این مسافران با مشکلاتی مواجه خواهد شد.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه باید بیان مشائل و مشکلات شهرهای بزرک همچون، آسیب های اجتماعی، اعتیاد، بیکاری، حاشیه نشینی، کارتن خوابی تصریح کرد: باید در مورد کیش تصمیم گرفت که آیا این شهر هم با ورود بیش از حد جمعیت به شهری همچون شهرهای دیگر تبدیل شود؟
وی گفت: پایش ورود و خروج به جزیره کیش با هدف حفظ میراث فرهنگی کیش یکی از مهمترین موضوعاتی است که برای تحقق آن کارگروهی تشکیل شده که به صورت جدی کار خود را از سال آینده آغاز می کند.
انصاری لاری در بخش دیگری به موضوع خواسته اهالی رسانه پرداخت و بیان کرد: در صورت شکل گیری تشکل اصحاب رسانه و شناسایی اهالی واقعی این صنف، کمک می کنیم تا خانه و هم چنین تعاونی مسکن اصحاب رسانه در کیش راه اندازی شود.
انصاری لاری با تاکید بر لزوم بازبینی در طرح جامع جزیره کیش افزود: بحث مجمع الجزایر کیش مطرح است و  باید کارکرد هر یک از جزایر در راستای اعتلای کارکرد کیش تعریف شوند.
تکمیل اسکله 35 هزار تنی در تیر97 و حفر ، تجهیز و پلمپ چاه های گازی کیش تا زمان بهره برداری کامل از فازهای 22 گانه پارس جنوبی از موضوعات دیگری بود که مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در این نشست مطرح کرد.
در این نشست مسائل و مشکلات زیست محیطی جزیره کیش، مشکلات اقتصادی، حمایت از بانوان، صنایع فرسوده بارگیری در بندرگاه، تشکیل خانه مطبوعات و وضعیت مبادی ورودی به جزیره کیش، آخرین وضعیت جزایر الحاق شده به جزیره کیش و پایش و پیگیری مسائل فضای مجازی از مهمترین موضوعاتی بود که توسط اهالی رسانه و مطبوعات کیش مطرح شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.