رئیس اداره شیلات منطقه آزاد کیش با اشاره به فعالیت حدود ۵ هزار صیاد غیر مجاز در هرمزگان، گفت: از بهمن پارسال تاکنون ۳۸ شناور از صیادان غیر مجاز در محدوده آب‌های کیش توقیف شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،حمیدرضا بارگاهی افزود: براساس طرح مدیریت خط ساحلی iczm در سال ۱۳۷۵ در کشور ۱۹ حوزه صیادی طبقه بندی شد و حوزه صیدگاه جزیره کیش و منطقه چیرویه به عنوان نهمین حوزه صیدگاه آب‌های جنوبی کشور تعیین شد.

وی خاطرنشان کرد: حوزه صیدگاه جزیره کیش بین جزیره سیری و سکوی رستم محسوب می‌شود.

رئیس اداره شیلات منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه دو گروه اصلی آبزیان کف زی و سطح زی در محدوده دریایی کیش زیست می‌کنند، گفت: این منطقه به دلیل وسعت زیاد یکی از غنی‌ترین صیدگاهی کشور در حوزه مرکزی خلیج فارس و منطقه غرب استان هرمزگان محسوب می‌شود.

بارگاهی با اشاره به اینکه مناطق مرجانی در محدوده کیش به شکل سنگ فرش‌های مرجانی گسترده شده اند، گفت: گرما و تغییرات اقلیمی مهمترین عامل تهدید کننده مرجان‌های کیش هستند.

وی افزود: خلیج فارس داغ‌ترین دریای جهان است و در گرمترین روز‌های سال دما بر روی سطح آب به ۳۸ درجه سانتیگراد و در عمق آب نیز بالاترین دما ثبت شده است.

بارگاهی با اشاره به تشکیل کمیته مدیریت صید در منطقه آزاد کیش، گفت: از مهمترین مصوبات این کمیته ممنوعیت تور ریزی در محدوده دو مایلی برای صیادان بود و این موضوع در گشت‌های دریایی نظارت می‌شود.

رئیس اداره شیلات منطقه آزاد کیش با اشاره به برگزاری دوره‌های مختلف آموزشی برای صیادان کیش، گفت: دوره‌های مقررات حریم مرزی، اطفا حریق، آگاهی افزایی با گونه‌های در معرض خطر تاکنون برگزار شده است و برنامه ریزی برای دوره‌های آموزشی در سال جاری انجام شده است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.