با موافقت وزیر ورزش و جوانان، کیش به عنوان مرکز آموزش غواصی خاورمیانه فدراسیون غواصی و غریق نجات جمهوری اسلامی ایران انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،رئیس فدراسیون غواصی و غریق نجات جمهوری اسلامی ایران در دیدار با سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش بر ظرفیت‌ها و بستر‌های ارزشمند کیش برای برگزاری رویداد‌های غواصی و نجات غریق به ویژه در حوزه آموزش این رشته ورزشی تاکید کرد.

مهدی حیدری، گفت: با برنامه ریزی‌های لازم کیش محل مناسبی برای برگزاری رویداد‌های غواصی و غریق نجات در سایت فدراسیون جهانی به ثبت خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه کیش برای نخستین بار پس از پیروزی انقلاب اسلامی به عنوان مرکز مستقل آموزش غواصی در خاورمیانه نقش آفرینی می‌کند، افزود: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش و اختصاص زمین به فدراسیون غواصی و نجات غریق جمهوری اسلامی علاقمندان را از آسیای میانه، عراق و حوزه خلیج فارس علاقمندان در رشته غواصی و غریق نجات برای گذراندن دوره‌های آموزشی جذب کنیم.

رئیس فدراسیون غواصی و غریق نجات جمهوری اسلامی ایران با اشاره به این که در مسابقات ایتالیا موفق به کسب مقام قهرمانی در بخش بانوان شدیم، افزود: سال آینده در مسابقات قهرمانی نجات غریق جهان در کشور استرالیا شرکت خواهیم کرد.

مهدی حیدری گفت: با حمایت سازمان منطقه آزاد کیش مسابقات نجات غریق در دو بخش آقایان و بانوان از سراسر کشور برگزار خواهد شد و فینال مسابقات مناطق آزاد نیز همزمان در حوزه نجات غریق برگزار می‌شود.

وی افزود: در سال‌های گذشته بیشترین تمرکز فدراسیون در حوزه آموزش بود و برای نخستین بار ماه گذشته با اعزام تیم ملی غواصی آزاد به مسابقات کویت موفق به شکست خیلی از رکورد‌های ورزشی شدیم.

حیدری تاکید کرد: یکی از امن‌ترین نقاط ساحلی ایران جزیره کیش است و خوشبختانه ساماندهی که در جزیره کیش شکل گرفته نقطه عطفی برای جذب نفرات برای برگزاری مسابقات است.

رئیس فدراسیون غواصی و غریق نجات جمهوری اسلامی ایران ظرفیت‌های پلاژ بانوان کیش و محصور بودن این مجموعه ورزشی را در منطقه بی نظیر معرفی کرد و افزود: جذابیت کیش برای حضور ورزشکاران در بخش بانوان بیشتر از آقایان است و رویکرد ویژه سازمان منطقه آزاد کیش به این رشته ورزشی باعث دلگرمی است.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش نیز در این نشست با ابراز خرسندی از انتخاب کیش به عنوان مرکز آموزش غواصی خاورمیانه و تاکید بر لزوم اهمیت برنامه ریزی‌های راهبردی با رویکرد جهانی به این رشته ورزشی، گفت: با ایجاد تعاملات بیشتر با دیگر کشور‌ها همچون امارات، بحرین، قطر و عمان شاهد تحولات بزرگ ورزشی در این منطقه خواهیم بود.

سعید پورزادی با اعلام حمایت از برگزاری رویداد‌های متنوع ورزشی به میزبانی کیش، افزود: با اطلاع رسانی موثر و انعکاس رسانه‌ای و تبلیغات محیطی گسترده برای معرفی ظرفیت‌های این رویداد ورزشی اقدام خواهیم کرد.

وی یکی از مولفه‌های رویکرد جهانی در این حوزه ورزشی را از اقدامات ملی و برگزاری فستیوال‌های غواصی در کشور عنوان کرد و افزود: با توجه به پتانسیل‌های موجود در کیش فدراسیون غواصی و نجات غریق جمهوری اسلامی ایران می‌تواند نسبت به برگزاری نمایشگاه مجموعه‌های تولید کننده وسائل و تجهیزات غواصی و انواع قایق‌های دنیا در جزیره اقدام کند.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش، خاطر نشان کرد: با برگزاری این رویداد بین المللی در سطح کشور‌های برتر و حضور شرکت‌های داخلی و خارجی می‌توان گام‌های موثری در این زمینه برداشت و سازمان نیز از طرح‌ها و ایده‌های نوآورانه حمایت می‌کند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.