در چندین ماه اخیر شاهد افزایش بی‌رویه بلیت‌های پروازهای داخلی و بالا رفتن آن‌ها از سطح نرخ‌های مصوب بوده‌ایم که این افزایش قیمت، زندگی اقشار مختلف جامعه را تحت تأثیر خود گذاشته است.

 در چندین ماه اخیر شاهد افزایش بی‌رویه بلیت‌های پروازهای داخلی و بالا رفتن آن‌ها از سطح نرخ‌های مصوب بوده‌ایم که این افزایش قیمت، زندگی اقشار مختلف جامعه را تحت تأثیر خود گذاشته است.

از میان مسیرهای پروازی تهران کیش و بالعکس با رقم‌های اعجاب‌آوری روبه‌رو شده است که خود قابل‌بحث است. لازم به ذکر است که جزیره کیش امروزه قطب توریستی و علمی کشور محسوب شده است لذا توجه بیشتر مسئولین را در این خصوص می‌طلبد.

در این میان اظهارات عجیب خدایی قائم‌مقام سازمان هواپیمایی کشور در خصوص افزایش نرخ بلیت تأمل‌برانگیز است.

طبق اظهارات وی: سازمان هواپیمایی کشور دخالتی در خصوص افزایش قیمت‌ها ندارد و از دیدگاه ایشان رفتن این پول‌ها به جیب  افراد واسطه‌گر در غالب بلیت‌های چارتری نه‌تنها مفید و سودمند نبوده است بلکه خود خسارت گرانی بر دوش این صنعت می‌گذارد.

وی افزود: با شرکت‌های هواپیمایی سخت‌گیرانه برخورده کرده‌ایم که علت آن به‌دست گرفتن مدیریت هزینه‌ها و درامدهای شرکت‌های هواپیمایی توسط خود آنها می‌باشد، تا با این کار مبالغ بلیت مستقیماً به خود شرکت‌ها تزریق شود اما از طرف دیگر خطوط هواپیمایی اعلام می‌دارند که به تعهدات خود نسبت به چارتر ها پای بند بوده و به آن عمل می‌کنیم.

وی اضافه کرد: تنها ابزار در دست کنترل این سازمان کنسل کردن پروازهاست که خود لطمه ایی جدی به مسافران وارد می‌کند.

اما نکته‌ای که به آن می‌توان اشاره کرد این است که این نوع کشمکش‌ها گریبان مسافران را خواهد گرفت و هزینه‌ای گزاف بر دوش آنها خواهد گذاشت.

به‌عنوان نمونه شاهد افزایش بی‌رویه نرخ بلیت های کیش تهران و بالعکس هستیم که همزمان با آغاز سال جدید تحصیلی برای دانشجوها و روزهای پایانی جشنواره تابستانی برای مسافران گردشگری می‌باشد که ورود و خروج آنها را با مشقت روبه‌رو ساخته است، که همین مسئله به‌نوبه خود می تواند به جایگاه دانشگاهی و گردشگری جزیره زیبای کیش لطمه وارد ساخته و باعث افت سطح کیفی دانشگاهی و گردشگری شود چراکه دانشجویان و مسافران از پرداخت این هزینه‌های بالا صرف‌نظر کرده و مقاصد دیگری را برای خود انتخاب خواهند کرد.

به نظر می‌رسد وزارت راه و شهرسازی کشور می‌بایست خود مستقیماً این مسئله جدی و رو به بحران را برسی نموده و اقدامات لازم در این خصوص را انجام دهد. متعادل‌سازی پروازهای چارتری که به‌ نوبه خود و طبق اظهارات خدایی مانع اصلی در کاهش هزینه‌ها شده است را می‌توان به‌عنوان گام اول حل مسئله بلیت های گران دانست.

 

تنظیم : زهرا اَفسردِه
 

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.