جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی ایران محسوب می‌شود که با جاذبه‌های گردشگری فراوان و آب‌وهوای گرم و مرطوب، سالانه پذیرای مسافران بسیاری است. 

جزیره کیش یکی از پرطرفدارترین مناطق توریستی ایران محسوب می‌شود که با جاذبه‌های گردشگری فراوان و آب‌وهوای گرم و مرطوب، سالانه پذیرای مسافران بسیاری است. امکان سفر به این جزیره زیبا با بلیط چارتر کیش، یکی دیگر از دلایل محبوب‌بودن آن به‌شمار می‌رود. تنوع زیاد مراکز تجاری و تفریحی و لذت رانندگی در خیابان‌های لوکس جزیره کیش، باعث استقبال مسافران از امکانات کرایه ماشین در این جزیره شده است. بیشتر گردشگرانی که با خرید بلیط ارزان کیش، این جزیره چشم‌نواز را برای سفری به‌یادماندنی انتخاب کرده‌اند، با اجاره ماشین لحظات خود را خاطره‌انگیز‌تر می‌کنند.

اجاره خودرو یا حمل‌ونقل عمومی؟

برای رفت‌وآمد در کیش گزینه‌های مختلفی وجود دارد؛ تاکسی‌های زرد و تاکسی‌های سفید رنگ. تاکسی‌هایی که رنگ زرد دارند، ارزان‌تر از تاکسی‌های سفید رنگ هستند. این تاکسی‌ها به‌صورت خطی کار کرده و حمل‌ونقل مسافران را به‌عهده دارند. تاکسی‌های سفید رنگ با استفاده از کیلومتر شمار، هزینه‌ای گرچه گران‌تر؛ اما گاهی منصفانه‌تر را تعیین می‌کنند. مسافرانی که بلیط ارزان کیش را تهیه کرده‌اند، بیشتر تمایل دارند از تاکسی‌های زردرنگ استفاده کنند. گردشگرانی که مقاصد توریستی بیشتری را در برنامه سفر خود گنجانده‌اند، با کرایه ماشین در کیش، ضمن صرفه‌جویی در زمان، از لذت رانندگی در این جزیره بی‌نصیب نمی‌مانند. کیش یکی از مناطق آزاد و بسیار لوکس ایران محسوب می‌شود که قیمت خرید یا کرایه خودروهای خارجی در آن بسیار پایین است. کرایه خودرو در این جزیره بسیار مقرون‌به‌صرفه خواهد بود؛ به‌طوری‌که برای اجاره یک خودروی ایرانی در تهران باید دو برابر هزینه را متقبل شوید، ولی در کیش با همان مبلغ می‌توانید یک خودروی لوکس خارجی را اجاره کنید. به‌همین دلیل مسافرانی که بلیط چارتر کیش را برای سفر به این جزیره منحصربه‌فرد انتخاب کرده‌اند، با کرایه یک خودروی خارجی لذت این سفر را برای خود و همراهان‌شان دوچندان می‌کنند.

نکات اجاره ماشین در کیش

۱.جواز اجاره خودرو

یکی از مهم‌ترین نکات، توجه به مجوز معتبر شرکت یا موسسه‌ای است که قصد دارید خودروی موردنظر را از آن کرایه کنید. اجاره ماشین از افرادی که به‌صورت فردی این کار را انجام می‌دهند یا موسسات نامعتبر، می‌تواند سبب دردسر شما و بروز مشکلات عدیده‌ای مانند غیرقانونی بودن خودرو، عدم پوشش‌دهی بیمه، عدم بازگرداندن مبلغ ضمانت و... شود.

۲.رزرو خودروی موردنظر

اگر قصد دارید خودرویی لوکس و خاص را در دوران سفر خود دراختیار داشته باشید، باید از یک هفته‌ قبل از سفر، آن را رزرو کنید. همچنین اگر در فصول و روزهای خاص برای اجاره ماشین اقدام می‌‌کنید، رزرو خودرو باعث صرفه‌جویی در زمان شما می‌شود.

۳. قرارداد اجاره خودرو

زمان مراجعه به موسسات کرایه ماشین در کیش، قراردادی بین مراجعه کننده و آن موسسه منعقد می‌شود. شرکت‌هایی که مجوز قانونی برای این کار دارند، با ذکر نکاتی در این قرارداد‌ها، منافع هر دو طرف را درنظر می‌گیرند. بنابراین از صحت این قراردادها اطمینان یابید.

۴. بررسی کامل خودرو

هنگام تحویل خودرو، قبل از ترک محل، بدنه‌ و تجهیزات جانبی آن را بررسی و کوچک‌ترین ایرادات را اعلام کنید.

۵.بررسی خدمات پشتیبانی و پوشش بیمه

در صورت عدم پوشش بیمه، همه خسارات احتمالی به‌عهده راننده خواهد بود، بنابراین بیمه مناسب و خدمات پشتیبانی در اجاره خودرو بسیار مهم است.

قوانین رانندگی در کیش

اگر با خرید تور کیش قصد سفر به این جزیره دوست‌داشتنی و کرایه خودرو را دارید، بهتر است بدانید تخلف از قوانین رانندگی در کیش، جریمه‌های سنگینی دارد. قوانین رانندگی در این جزیره عبارت هستند از:

1.ممنوعیت ایجاد آلودگی صوتی

2.ممنوعیت آلودگی زیست محیطی

3.استفاده از کمربند ایمنی

4.حداکثر سرعت مجاز ۵۰ کیلومتر

5.تمیزبودن خودروی سواری

رعایت این قوانین اهمیت بسیاری دارد؛ تاجایی که اکثر موسسات برای رعایت سرعت مجاز در این منطقه گردشگری، قطعه‌ای فلز را زیر پدال گاز قرار می‌دهند.

مدارک موردنیاز

گردشگرانی که با بودجه بندی و برنامه‌ریزی مناسب برای بلیط چارتر کیش اقدام کرده‌اند، برای کرایه ماشین باید این مدارک را همراه داشته باشند:

1.اصل و کپی کارت شناسایی

2.اصل و کپی گواهی‌نامه رانندگی

3.چک ضمانت به مبلغ ارزش خودرو

پس از تعیین کاربری و انتظارات خود و تعداد نفرات همراهتان، خودروی موردنظر را انتخاب کرده سپس مبلغی بین سه تا هشت میلیون را به‌عنوان ودیعه به موسسه کرایه ماشین پرداخت می‌کنید. این مبلغ بلافاصله پس از تحویل خودرو به شما بازگردانده می شود. همچنین مبلغی به‌عنوان ضمانت خلافی پرداخت کرده که تا یک ماه نزد این موسسات می‌ماند و درصورت عدم تخلفات رانندگی به شما بازگردانده می‌شود. اجاره خودرو در کیش ۲۴ ساعته است و مبالغ اجاره به‌شکل روزانه محاسبه می‌شود.

قیمت اجاره خودرو در کیش

اجاره خودرو در جزیره کیش از ۵۰۰ هزارتومان شروع می‌شود و براساس نوع خودرو گاهی تا چندین میلیون تومان هم می‌رسد. بیشتر موسسات تخفیفات خاصی را ارائه می‌دهند؛ به‌طورمثال اگر یک خودرو را برای بیشتر از پنج روز انتخاب کنید، کرایه روزانه کم‌تر محاسبه می‌شود.

اجاره ماشین‌های ارزان

ماشین‌های خارجی با مدل پایین‌تر که تقاضای کم‌تری برای کرایه دارند، با قیمتی پایین‌تر اجاره داده‌ می‌شوند. کرایه این خودروها از روزی ۲۰۰ هزارتومان به بالا محاسبه می‌شود؛ خودروهایی مانند اپتیما، رنو داستر، النترا، نیسان جوک، سراتو، کیا اسپورتیج و لنسر. بنابراین با توجه به بودجه خود می‌توانید لذت رانندگی در جزیره بسیار زیبای کیش را تجربه کنید.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.