رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش از طراحی پارک حیات وحش کیش در محدوده‌ای به وسعت ۲۰۰ هکتار در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، مریم محمدی افزود: در راستای حفظ پوشش گیاهی و حیات جانوری کیش به ویژه آهوان، پرندگان و تقویت جذابیت‌های اکوتوریستی، سازمان منطقه آزاد کیش با بهره گیری از مشاوران متخصص در حوزه حیات وحش نسبت به طراحی پارک حیات وحش کیش اقدام کرده است.

وی افزود: در مرحله اول این طرح، محدوده انتخاب شده محصور شده و حفاظت می‌شود و در فاز دوم نیز، بر اساس طرح تصویب شده قرنطینه جانوری ساخته شده و انبار علوفه و ساختمان پذیرش به شرکت عمران، آب و خدمات ابلاغ شده است که پس از اتمام این بخش از طرح می‌توان نسبت به افزودن برخی نمونه‌های جانوری مطابق طرح مصوب اقدام کرد.

مریم محمدی با بیان اینکه پارک آهوان در قسمت مرکزی و در جنوب فرودگاه کیش واقع شده است افزود: این منطقه به دلیل داشتن پوشش گیاهی مناسب از ترکیب درختان، درختچه‌ها و بوته‌های بومی، فنس کشی و حفاظت می‌شود.

وی افزود: این محدوده با شرایط طبیعی مناسب و با وجود سه آبشخور ساخته شده است و زیستگاه ارزشمندی برای آهوان جزیره است.

رییس اداره محیط زیست سازمان منطقه آزاد کیش خاطر نشان کرد: نصب ۱۲ آبشخور در نقاط مختلف جزیره از جمله سه مورد در محوطه پارک آهوان و عقد قرارداد با پیمانکار برای نگهداری و نظافت آبشخور‌ها از دیگر برنامه‌های اجرا شده است.

مریم محمدی گفت: براساس آخرین نتایج سرشماری محیط بانان، هم اکنون ۹۵۰ راس آهو در جزیره زندگی می‌کنند.

وی افزود: سال ۱۳۶۳ سی راس آهو برای حمایت از تکثیر آهوی ایرانی و افزودن به جذابیت‌های جزیره کیش با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست از جزیره خارک به جزیره کیش منتقل شد و باتوجه به زاد و ولد آهوان و فرهنگ ساکنان کیش در مراقبت از آهوان به خصوص هنگام رانندگی، شاهد افزایش و حضور گله‌های پراکنده آهوان در بیشتر مناطق جزیره کیش هستیم.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.