نیروهای دریابانی کیش، موفق به کشف و ضبط لنج‌های صیادی با روش و ادوات غیرمجاز شدند.

سرهنگ علی‌اصغر جمالی فرمانده انتظامي كيش در این خصوص با اشاره به این‌که یکی از وظایف دریابانی کیش، کمک به شیلات و همچنین اداره محیط زیست در حفظ اکوسیستم دریایی است گفت: با جدیت تمام و به‌صورت مرتب صیادان و عمل صید غیرمجاز برای جلوگیری از آسیب به اکوسیستم آبزیان، توسط نیروهای گشت‌زنی رصد می‌شوند و در همین رابطه موفق به توقیف 3 فروند شناور لنج صیادی و دستگیری 21 نفر خدمه شدیم که در نزدیکی سکوهای نفت و گاز سلمان و با استفاده از روش ترال و گوفه‌کش اقدام به صید 7 هزار کیلوگرم انواع ماهی و سایر آبزیان کردند و  با کشف 1600 متر تور ترال پرونده قضایی تشکیل و به مرجع قضایی ارسال شد.

سرهنگ جمالی افزود: دریابانان دریابانی کیش از ابتدای سال 98 تاکنون موفق به کشف و ضبط 14 فروند شناور سبک و سنگین به‌ همراه 70 نفر خدمه و ملوان، میزان 8500 کیلوگرم انواع آبزیان و 9500 متر تورهای ترال و منو فلامنت در حوزه صید و صیادی غیرمجاز شدند و جهت رسیدگی به مقام قضایی معرفی کردند.

فرمانده انتظامي كيش همچنین با اشاره موضوع قاچاق کالا و مبارزه با کالای قاچاق افزود: باتوجه به این‌که امسال از سوی مقام معظم رهبری سال رونق تولید نام‌گذاری شده است، دریابانی کیش به‌منظور پی‌گیری و مبارزه جدی با کالای قاچاق در حوزه استحفاظی خود به‌ویژه حوزه آبی، تا نوار صفر مرزی اقدام به گشت‌زنی می‌کند و از ابتدای سال تاکنون موفق به کشف سه فروند شناور مضنون به حمل کالای قاچاق همراه با خدمه و کالای قاچاق به ارزش 100 میلیارد ریال شدیم که از کشور همسایه بارگیری شده بود و درحال عزیمت به بنادر غیرتخصصی استان بوشهر متوقف شدند. پس از بررسی مشخص شد مدارک ناقص و غیرمجاز است و بعد از نوشتن صورتجلسه جهت پی‌گیری به بنادر مقصد اعزام شدند و در حال بررسی در استان مربوط هستند.

جمالی در ادامه با بیان این‌که باید در حفظ و نگهداری اکوسیستم خاص و مرجانی جزیره کیش تلاش کنیم گفت: با هر روشی که موجب آسیب به این اکوسیستم و آبزیان می‌شود به‌صورت جدی برخورد می‌کنیم. شیلات، محیط زیست و همچنین پایگاه دریابانی کیش هرکدام باتوجه به مسئولیت خود عمل می‌کنند و امیدواریم که صیادان خود را ملزم به رعایت قوانین بدانند که در غیر این صورت برای این‌گونه تخلفات قوانینی برای افراد غیرمجاز اعمال می‌شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.