از کیش به حدی به عنوان حیاط خلوت استفاده شده است که اگر اکنون کار جدی نکنیم دچار چالش می‌شویم.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، محمدرضا نوایی لواسانی در بزرگداشت ایثار و شهادت که به مناسبت هفته بسیج برگزار شد، با اشاره به خاطرات فرزندان شهدا گفت: فرزندان شهدا درباره چگونگی شهادت پدرانشان بسیار با هم گفتگو می‌کنند و خاطرات زیادی دارند، اما برخی بسیار تاثیر گذار است.

وی گفت: برخی از شهدا زیر شکنجه شهید شدند و این نوع شهادت بسیار تامل برانگیز است.

نوایی لواسانی گفت: در خط مقدم جنگ غیر نظامی هستیم و همه مسئولیم.

وی گفت: ما فرزندان شهدا اگر در جبهه جنگ غیر نظامی خطا کنیم، یکبار برای خطای خودمان و یک بار هم برای ریختن آبروی پدرانمان دچار عقوبت می‌شویم.

نوایی لواسانی گفت: موضوعات و مشکلات کیش به حدی رسیده است که دیگر نمی‌تواند حیات خلوت باشد، آنقدر از این حیاط خلوت استفاده شد که اگر با جدیت عمل نکنیم با مشکلات جدی روبرو می‌شویم.

وی گفت: مسئولیت سنگینی را بر عهده گرفتم تا جایی که برای ابراز نظراتم هم باید بجنگم.

نوایی لواسانی گفت: در مراسم معارفه به این نکته اشاره کردم که اگر در حوزه‌هایی در کیش خیانت نشده باشد قطعا بی امانتی شده است و این تعبیر من موجب گله یکی از افراد شده است که چرا از کلمه خیانت استفاده کردم و من در جواب گفتم برخی موضوعات با زندگی مردم سر و کار دارد و باید جدی گرفته شود.

نوایی لواسانی با انتقاد از واگذاری نیروگاه کیش به بخش خصوصی گفت: شبکه آب و برق کیش به شبکه کشور متصل نیست و خودگردان است و براساس قانون، شبکه توزیع و انتقال را نمی‌توانیم واگذار کنیم و این خطای بزرگی است، اگر نیروگاه دچار مشکل شود کیش در خاموشی مطلق به سر می‌برد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش گفت: من نمی‌توانم به دلیل بقای خودم در مدیریت و خوش آمد برخی افراد از برخی مشکلات چشم پوشی کنم.

محمد رضا نوایی لواسانی گفت: برابر همه مردم خادم هستیم و برابر ایثارگران باید دو چندان خدمت کنیم.

وی با اشاره به خاطرات فرزندان شهدا، ایثارگران و فیلم‌های مستند از جانبازان ضایعه نخاعی گفت: همه ما به رزمندگان و شهدا مدیون هستیم و باید از فعالیت‌های فرهنگی و اقتصادی ایثارگران حمایت کنیم.

نوایی لواسانی افزود: توسعه فرهنگی با رفتار‌های پلیسی محقق نمی‌شود، پلیس باید وظایف خود را انجام دهد و ما در حوزه فرهنگ ایثار و شهادت باید ایده‌های نو و جذاب ارائه کنیم، به جوانان و نوجوانان میدان دهیم تا ایده‌های جذاب را مطرح کنند، امروز آمادگی داریم در حوزه فرهنگ با مشارکت مردم در ادامه مسیر راه شهدا فعالیت کنیم.

وی گفت: در حوزه فرهنگی برنامه‌های داریم که در جلسات بعد مطرح خواهم کرد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.