همزمان با واگذاری هواپیمای کیش به سازمان خصوصی سازی، نبود یا کمبود بلیط در مسیر‌های منتهی به این جزیره گردشگری تبدیل به یکی از مشکلات گردشگران و ساکنان شده است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، در تابستان امسال آمار ورود گردشگر به جزیره کیش به کمترین حد خود رسیده و موجب گلایه بسیاری از ساکنان شده است.

مسیح اله صفا رئیس جامعه هتلداران کیش در خصوص وضع حضور گردشگر در کیش در تابستان امسال گفت: آمار ظرفیت اشغال شده هتل‌های کیش در تابستان امسال به سختی به عدد ۲۰ درصد می‌رسد.

ابراهیمی از فعالان گردشگری کیش هم با اشاره به اینکه هم اکنون متقاضی برای سفر به جزیره وجود دارد، اما پروازی به سمت کیش وجود ندارد یا قیمت بلیط‌ها تا سه میلیون هم افزایش یافته است، افزود: واگذاری هواپیمایی کیش به سازمان خصوصی سازی موجب شده تا مهمترین بازوی انتقال مسافر به کیش قطع شود.

تفریحات دریایی کیش، بازاریان، جنگ‌ها و رستوران‌ها در این ماه‌ها به سختی امورات خود را پشت سر می‌گذارند و به گفته خودشان در این ماه‌ها درآمدی نداشته و از جیب خود هزینه می‌کنند.

وضع گردشگری کیش به مرحله‌ای رسیده که ساکنان این جزیره در کارزاری اینترنتی که تعداد امضا‌های آن از ۹ هزار امضا عبور کرده است، از رئیس جمهور خواسته اند فکری به حال شرکت هواپیمایی کیش و گردشگری این جزیره کنند.

سعید محمد دبیر شورایعالی مناطق آزاد هم در آخرین اظهارنظر‌های خود گفته پیگیر این موضوع است که چرا هواپیمایی کیش زیان ده معرفی شده تا به سازمان خصوصی سازی واگذار شود؟

مخبر معاون اول رئیس جمهور هم به تازگی دستور بررسی دلایل واگذاری شرکت هواپیمایی کیش را صادر کرده است.

هم اکنون در برخی روز‌ها تعداد پرواز‌ها به سمت کیش به سختی به عدد ۱۲ پرواز می‌رسد و این در حالی است که ورود ۴۰ تا ۶۰ پرواز در روز به سمت جزیره کیش امری عادی بوده است.

بر اساس آمار‌هایی که به خبرگزاری صداوسیما مرکز کیش رسیده از ابتدای سال تا پایان مرداد ۱۴۰۱، ۸۴۲ خانوار به دلایل مختلفی از جمله فشار مشکلات اقتصادی از جزیره کیش مهاجرت کرده اند./صداوسیما

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.