دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران با اشاره به شرکت حدود ۹۰ شرکت داخلی و خارجی در یازدهمین نمایشگاه بین­‌المللی صنایع هوایی و هوانوردی ایران، گفت: آخرین دستاورد‌ها در بخش طراحی و ساخت هواپیما در کیش به نمایش گذاشته خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، بیژن بنکدار در نشست خبری، افزود: با وجود تحریم‌های همه جانبه صنعت هوانوردی ایران، اما ایران در این بخش به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته است.

وی افزود: اولین تجهیز موبایل آزمایش موتور رونمایی و یک موتور هواپیمای مسافربری از خانواده موتور‌های ناوگان هواپیمایی مسافری کشور توسط گروه مپنا، به صورت زنده آزمایش می‌شود.

دبیر نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران با اشاره به حضور حدود ۹۰ شرکت داخلی و خارجی در نمایشگاه امسال، افزود: شرکت‌هایی از کشور‌های ایتالیا، روسیه، چین، پاکستان و ترکیه که در حوزه ساخت هواپیما و قطعات آن فعال هستند در نمایشگاه حضور خواهند داشت.

بنکدار با تاکید بر اینکه با توجه به الزامات کشور روی صنایع فضایی نیز متمرکز شده‌ایم، گفت: در نمایشگاه امسال مباحث مربوط به هلی‌کوپتر سازی و سیستم‌های مربوطه مطرح می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: امسال به دلیل محدودیت‌های ناشی از برگزاری جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، عملیات هوانوردی مانند دوره‌های قبل انجام نخواهد شد.

نمایشگاه بین‌المللی هوایی ایران (ایرشو) ۲۲ تا ۲۵ آذر در جزیره کیش برگزار خواهد شد.

 

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.