عبدالنبی شرفی: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالای بوم‌گردی در جزیره کیش هستیم.

رئیس شورای شهر کیش خبر داد
استفاده از ظرفیت‌های بوم‌گردی در جزیره
عبدالنبی شرفی، رئیس شورای اسلامی شهر کیش گفت: به دنبال استفاده از ظرفیت‌های بسیار بالای بوم‌گردی در جزیره کیش هستیم.

امین جوکار / عبدالنبی شرفی، رئیس شورای اسلامی شهر کیش در گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هفته‌نامه آوای کیش از همراهی سازمان منطقه آزادکیش و این شورا گفت و اظهار داشت: با رویکرد دکتر ابراهیم انصاری لاری، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره جدید سازمان منطقه آزاد کیش و همراهی با شورای اسلامی شهر، در این جزیره نگاه مثبت و ویژه‌ای نسبت به بخشی از کیشوندان و بومیان که در دوره‌های گذشته محروم بودند، بوجود آمده است.
وی در همین خصوص اضافه کرد: در همین راستا در روزهای گذشته به همراه دکتر انصاری لاری بازدیدهایی را از مناطقی همچون صفین قدیم به عمل آوردیم.
رئیس شورای اسلامی شهر کیش با اشاره به اهمیت موضوع بوم‌گردی، بیان کرد: امروزه فارغ از بررسی تخصصی هتل‌ها و مراکز گردشگری، در سراسر کشور نگاه عمیقی به موضوع بوم‌گردی نیز بوجود آمده است.
وی با اشاره به این موضوع که بوم‌گردی در مناطق سنتی و قدیمی نوعی
گردشگری خارج از فرم است، اضافه کرد: با دیدگاه جدید سازمان منطقه آزاد کیش، در این فضا برنامه‌های ویژه‌ای را خواهیم داشت.
این عضو شورای اسلامی شهر کیش از بازدید از روستای باغو این جزیره گفت و خاطرنشان کرد: این روستا از ظرفیت‌های بسیار خوب گردشگری و بوم‌گردی برخوردار است که باید این ظرفیت‌ها و توانایی‌ها را به مراتب تقویت کرد.

بازسازی متناسب با فرهنگ
وی ضمن ارائه توضیحات تکمیلی عنوان کرد: روستای یادشده و باقی مناطق بومی جزیره کیش با بازسازی متناسب با فرهنگ، سنت و معماری این منطقه جذابیت‌های بسیاری را برای مسافران و گردشگران ایجاد خواهند کرد.
شرفی با تاکید بر اهمیت دیدارهای صورت‌گرفته به همراه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از مناطق بومی این جزیره، خاطرنشان کرد: در این دیدارها مقرر شد تا برنامه‌های ویژه‌ای برای اینکه این مناطق به جذابیت‌های گردشگری برای مسافران تبدیل شوند، اجرایی شود.
رئیس شورای اسلامی شهر کیش در ادامه تصریح کرد: در روزها و هفته‌های آینده نیز بازدیدهای مجددی را از مناطق بومی‌نشین جزیره کیش خواهیم داشت تا از این نگاه متفاوت و مثبت دکتر انصاری لاری نسبت به موضوع بوم‌گردی نهایت بهره را ببریم.
وی با اشاره به این مهم که موضوع بازدید از مناطق بومی جزیره کیش به منظور استفاده بهینه از ظرفیت‌های گردشگری کیش ابتدا از سوی شورای شهر کیش مطرح شد، بیان کرد: به هر تقدیر 2نفر از اعضای شورای شهر کیش از بومیان جزیره هستند و سازمان منطقه آزاد کیش با این عزیزان و به صورت کلی با شورای شهر تعامل بسیار خوبی را برقرار کرده است.
شرفی از همکاری مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش در راستای ارتقای گردشگری بومی تقدیر کرد و افزود: به عنوان مثال امروز دیگر اثری از روستای ماشه در جزیره نیست و تنها چیزی که از آن باقی مانده یک مسجد قدیمی است.
وی در همین خصوص بیان کرد: باید کنار این مسجد قدیمی در روستای ماشه فضایی متناسب با معماری این گذشته را برای جذب هرچه بیشتر گردشگر ایجاد کنیم.
رئیس شورای اسلامی شهر کیش به موضوع ارتزاق بومیان در فضای گردشگری جدید اشاره کرد و گفت: قطعا در این میان بحث درآمدزایی و اشتغال بومیان نیز بسیار حائز اهمیت است و بسیاری از افراد با استفاده از منازل و اماکن گردشگری بومی صاحب شغل و درآمد می‌شوند.
شرفی در همین خصوص بیان کرد: در صفین قدیم نیز همه شاهد بودند که با ایجاد خانه بومیان، محیط گردشگری بسیار خوبی ایجاد شده و اشتغالزایی نیز در این منطقه محقق شده است.
این عضو شورای اسلامی شهر جزیره کیش ادامه داد: هم شورای شهر و هم سازمان منطقه آزاد کیش برنامه‌های خوبی را در قالب طرح‌های شهری برای بازسازی بافت‌های قدیمی و ترمیم نارسایی‌های اجتماعی دارند و به دنبال بررسی و جمع‌بندی این طرح‌ها هستند.
وی با تاکید بر این مهم که مراکز ارائه خدمات گردشگری نیز ناخوادگاه از این فضا منتفع خواهند شد، اضافه کرد: امیدوار هستیم که در این راه شاهد شکل‌گیری اتفاقات خوبی باشیم.
رئیس شورای اسلامی شهر کیش در بخش دیگری از این گفت‌وگوی اختصاصی با خبرنگار هفته‌‎نامه آوای کیش به عملکرد این شورای جنوبی کشور در ماه‌های اخیر اشاره کرد و افزود: تقریبا 6ماه است که سکان کار را در شورای شهر جزیره کیش در دست گرفته‌ایم و معتقدم که به نسبت 18سال گذشته فعالیت مثبتی را داشته‌ایم.
وی خاطرنشان کرد: جا دارد از مدیریت جدید سازمان منطقه آزاد کیش نهایت قدردانی را داشته باشم که با نگرش مثبتی که دارند، شورای شهر جایگاه خود را در جزیره پیدا کرده است.
این عضو شورای اسلامی شهر جزیره کیش در قسمت پایانی صحبت‌‎های خود تصریح کرد: در حال حاضر شورای شهر به عنوان بازوی مشورتی سازمان منطقه آزاد کیش مشغول به فعالیت است و منطقه آزاد کیش به صورت اجرایی از اعضای این شورا و کمیسیون‌های آن کمک می‌گیرند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.