محمود افشاردوست به لحاظ دانش فنی و سوابق درخشان یکی از سرمایه های خوب ورزش کشور است که در گفتگوی رادیویی به عنوان کارشناس به سوالات مطرح شده پاسخ داد.

، محمود افشاردوست در برنامه گزارش رادیویی ورزش در پاسخ به سوال نقش حضور ورزشکاران ما در لیگ های حرفه ای و باشگاههای خوب دنیا گفت: خیر و صلاح ورزش کشور است که ورزشکاران ما در لیگ های بزرگ جهان حضور داشته باشند.

ورزشکار ملی در لیگ معتبر حضور داشته باشد این توان کیفی ورزشکاران ما را رشد می دهد. نکته های ریزی که مربیان تاپ دنیا رعایت می کنند باعث انتقال دانش بیشتر و انتقال تجربه بیشتر به داخل کشور      و باعث ارتقاء ورزش ما می شود.

در خصوص لیگ های ضعیف تر به خصوص در حوزه خلیج فارس با وجود اینکه درآمد بیشتر است به لحاظ فنی کمک شایانی به این ورزشکاران نمی شود. سالهای زیادی است که در بخش استعدادیابی کار شده، بحث کانون ها را راه اندازی کردیم ولی متاسفانه هنوز در زمینه مدیریت فنی نتوانستیم کار مثبت انجام بدهیم.

چون در کشور ما باشگاهها زیرساخت مناسبی ندارند مسؤلیت درست کردن تیم و بازیکن به عهده فدراسیون است که از بودجه مناسبی برخوردار نیست و در حوزه استعدادیابی می بایست بودجه خاصی در نظر گرفته شود.چون این بودجه هم به لحاظ فنی هم به لحاظ آموزشی به ورزشکاران کمک خواهد کرد.

در خصوص نقش باشگاهها و لیگ های ما در حوزه ورزش حرفه ای و ورزشکاران حرفه ای امکانات و مربیان باتوان فنی دو بال برای صعود ورزش است.هم امکانات و هم بحث تخصصی مربیان برای رشد ورزشکاران حرفه ای و رشد و پرورش استعدادهای جوان مورد نیاز است.

محمود افشاردوست در خصوص تاثیر رفتن ورزشکاران به لیگ های حرفه ای گفت: به نظر من کلیات این مسئله به خیر و صلاح ورزش کشور است.مثلا" در ورزش فوتبال و والیبال ورزشکارانی داریم که لیگ های خارجی خواهان آنها هستند. اگر ما رقابت های لیگ را برگزار کنیم که در تیم های حاضر بازیکنان لیگ های خارجی حضور داشته باشند باعث بالا رفتن سطح فنی این رقابت ها می شود.و حضور بهترین بازیکنان جهان در تیم ها باعث بالا رفتن سطح تجربه و انتقال آن به ورزش کشور است.و از لحاظ اقتصادی نیز می شود به ورزش کمک کرد و صادر کردن ورزشکار از 2 نقطه نظر مهم است یک ورود ارز و دو تجربیات تیم ها به داخل کشور.

از نظر سازماندهی و مدیریت در خصوص جهت دهی و تقویت لیگ های داخلی و صادر کردن ورزشکاران به لیگ های مهم خارجی می بایست یک مرکز فکری داشته باشیم تا در این خصوص بتوانند کمک خوبی بعمل آورند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.