یک بانوی اهل بلژیک در کیش به عنوان یکی از دوستداران محیط زیست، روزانه با جمع آوري زباله هاي سواحل و طبیعت جزیره مرجانی كيش به حفط محيط زيست كمك مي كند.

به گزارش صبح کیش، الیزابت ونکر کن از کشور بلژیک پس از انجام چند سفر کاری به ایران، جزیره کیش را به عنوان مکان زندگی در کنار همسر ایرانی خود انتخاب کرده است.

خانم ونکر کن بار‌ها دور جزیره را با دوچرخه یا پیاده طی کرده و در این مسیر دامن طبیعت را از زباله‌ها پاک کرده است.

ابتدا تنها بود و سپس تعدادی از دوستداران طبیعت و محیط زیست نیز اورا یاری کردند.

یکی از زیبائی‌های ناب این خطه از ایران سواحل مرجانی است، که زیر نور آفتاب تلالو درخشان آن چشم هر بیننده‌ای را خیره می‌کند، آسمانی صاف، سواحلی ممتاز و دریائی با انواع موجودات شگرف و زیبا، پرندگانی که با ما در این محیط زیست و طبیعت ناب شریک هستند.

الیزابت ون کر کن دوستدار ورزش، طبیعت و محیط زیست است و هر جا که امکان داشته به کمک سایر دوستداران محیط زیست اقدام به پاکسازی محیط از زباله‌ها می کنند.

ابتدا تنها بود، اما در این مسیر تعدادی از ساکنان جزیره زیبای کیش نیز هم پا و یاریگر او شده اند.

عشق به ایران عزیز و طبیعت بکر آن مرز نمیشناسد و حفاظت از آن تعهد و مسئولیت میخواهد. اما او گله‌مند است که بخشی از مسافران و ساکنان کیش تولید زباله را عادی، اما جمع آوری آن را وظیفه دیگران می‌دانند.

این دوستدار محیط زیست از بی تفاوتی برخی از انسان‌ها نسبت به نظافت طبیعت، ریختن بطری‌های پلاستیکی و کیسه‌های نایلونی در سواحل و فضا‌های گردشگری، تور‌های ماهیگیری در اعماق آب دریا آسیب زدن به حیات پرندگان گلایه‌مند بود.
برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.