درست اواسط اسفندماه سال گذشته ودر آستانه نوروز 1400 بود که مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش یک باردیگر دستخوش تغییر ناگهانی و خارج از عرف شد ، غلامحسین مظفری از مدیریت سازمان منطقه آزاد کیش کنار رفت و جعفر آهنگران بعنوان سرپرست موقت سکان اداره امور جزیره کیش را بر عهده گرفت.

به گزارش صبح کیش، جدا از تغییر ناگهانی مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش که بازتاب خوبی بویژه در جزیره کیش نداشت و با نارضایتی تقریبا عمومی آن هم در آستانه سال نو ودر حالی که فقط چند ماه به پایان کار دولت فعلی باقی مانده است همراه بود ، الحاق عنوان سرپرست "موقت " حکم مدیر جدید منطقه آزاد کیش و اظهارات سرپرست منصوب شده که البته خود از کارشناسان و مدیران خبره در حوزه مناطق آزاد بشمار میرود، مبنی بر اینکه ماموری موقت در کیش هستند و اظهار عدم تمایل برادامه این راه ، بر غم مردم کیش در این جابجایی ها افزود .بویژه اینکه در فاصله فقط چند روز از این جابجایی دبیر شورایعالی مناطق آزاد هم تغییر کرد و این بار مدیر عامل منطقه آزاد قشم بجای مرتضی بانک برکرسی دبیری نشست و موضوع مدیریت منطقه آزاد کیش که البته جدا از پوشش وزارت اقتصاد و دارایی و دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد آنگونه که گفته می شود مورد توجه شخص رئیس جمهور هم می باشد دچار پیچیدگی های مضاعفی شد! تا تهدیدی جدی از بی سروسامانی جزیره کیش را که همواره و همیشه معترض به تغییر مکرر مدیریت ها و عدم ثبات مدیریت ها بوده است را در برگیرد.اما نکته جالب اینکه در این بین مثل همه صحنه هایی که بلدیم تهدیدها را به فرصت تبدیل کنیم ! گروهی در داخل و خارج از جزیره این اصل جدا ناشدنی را پی گرفته ودر صدد دست یابی به اهداف خود هستند! قطعا سیستم سیاست گذاری و اداری کلان کشور بر اساس منافع کشور ، مردم و منطقه تصمیم لازم را خواهد گرفت و حکم به تداوم مدیریت فعلی و تبدیل آن از موقت به حداقل چند ماهه تا پایان دولت فعلی و یا هر گونه تغییر لازم و معرفی نفر پنجم برای ادامه مدیریت منطقه آزاد کیش در این دولت را خواهد داد.

اما نکته تاسف بار این است که آنگونه که شنیده می شود گروههایی در جاهای مختلف چه در خارج از جزیره و چه در داخل جزیره حتی در بدنه سازمان با تلاشی مضاعف ( !) سعی بر تاثیر گذاری بر این روند و تغییر تصمیمات به سمت و سوی آنچه خود می خواهند را دارند . و ظاهرا آنچه در این میان مهم نیست ، منافع مردم و جزیره کیش است. شنیده می شود متاسفانه در این ایام حتی برخی مدیران سازمان نیز آلوده این داستان شده اند و بجای تمرکز فکری و اجرایی بر حوزه مسئولیت خود و انجام ماموریت های کاری شان در جهت کمک به رشد و توسعه جزیره برای به سر انجام رساندن کارها و فعالیت های در حال انجام و نصف و نیمه ،تمام هم و غم و انرژی خود را بر این موضوع گذاشته اندتا بر روند تصمیمات تاثیر بگذارند. و متاسفانه خطرناک ترین بخش داستان هم همین موضوع است که گروهی بخواهند بجای توجه به منافع ملی و عمومی در جهت تامین منافعی خاص حرکت کنند.... ! اگرخدای ناکرده این رویه خطرناک پا بگیرد و منافعی خاص بر منافع عمومی جزیره ترجیح داده شود ، دیگر کاری ندارند چه کسی خوب کار می کند ، چه کسی کارآیی دارد و چه کسی کارآیی ندارد؟! چه کسی در دوره مسئولیت خود خدمت کرده است و چه کسی سرمایه ها و ثروت های جزیره را بر باد داده است ؟! چه کسی برای جزیره ثروت آفرینی کرده است و چه کسی سرمایه ها را بر باد داده است!!!! اینکه هر کس به تناسب مسولیت خود باید آورده ای برای جزیره داشته باشد و جزیره کیش باید از توان ، تلاش، اندیشه و فکر او بهره مند و ذینفع شده باشد ، دیگر مطرح نخواهد بود.

این موضوع خطری بزرگ برای جزیره کیش خواهد بود. چرا که حرکت در سمت و سوی تامین منافع خاص و گروهی چشم های حقیقت جو را خواهد بست و زحمات و خدمات مدیران ارزشمند در کمال بی انصافی نادیده گرفته خواهد شد!

انتظار این است در این مدت کوتاه باقی مانده تا عمر دولت فعلی همه مدیران و مسئولین با تمام وجود حداکثر استفاده را از فرصت باقی مانده داشته باشند و از فرصتی که در اختیار دارند در جهت تامین منافع عمومی بهره بگیرند.

کیش متاسفانه امروزه به مانند بچه بی پناهی مانده است که هر کس از سویی آن را برای تصاحب بسوی خود می کشد. موضوعی دردناک که البته در درجه اول حکایت از آشفتگی در سیاست گذاری و تصمیم گیری در سطح کلان کشور دارد چرا که اگر قاعده و روش کارشناسی شده و تعریف شده ای برای عزل و نصب ها در کشور وجود داشت نه شاهد آنگونه عزلی بودیم نه اینگونه تلاشی برای آوردن گزینه جدید...! یکی از فلان وزارت خانه می خواهد حکمرانی کیش را با خود همراه سازد،یکی در درون بدنه سازمان در پی فراهم آوردن سازوکار لازم برای بالا کشیدن خود است و دیگری در بیرون از سازمان بر این طبل آشفتگی می کوبد....!

امید است آنچه خیر و مصلحت و منفعت مردم کیش و منافع ملی است اتفاق بیفتد. از مدیران محترم نیز انتظار می رود با توجه به قدرت و مسئولیتی که در اختیار دارند ، تمام توان خود را صرف کار برای جزیره و مردم کشور نمایند و از پریدن از این گروه به آن گروه و بازیچه بازی هایی ضد منافع مردم شدن پرهیز کنند چرا که آنچه از ما باقی خواهد ماند نام نیکی است و خدمت صادقانه ای که از خود بر جای گذاشته ایم.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.