معاون اجتماعی پلیس فتا فراجا نسبت به کلاهبرداری از شهروندان به بهانه کابل برگردان مخابرات هشدار داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، سرهنگ رامین پاشایی با بیان اینکه کلاهبرداران و مجرمان سایبری از هر فرصتی برای سوءاستفاده از کاربران و تحقق اهداف مجرمانه خود اقدام می‌کنند، گفت: لازم است که شهروندان در برابر این اقدامات هوشیاری خود را حفظ کرده و فریب این افراد را نخورند. این افراد ازعدم آگاهی شهروندان سواستفاده کرده و نسبت به کلاهبرداری از آنان یا دسترسی غیرمجاز به اطلاعات هویتی این افراد اقدام می‌کنند. مهم‌ترین اصلی که شهروندان باید در نظر بگیرند این است که هیچ یک از دستگاه‌ها و شرکت‌ها در تماس تلفنی با آنان درخواست کد یا وجه نقد ندارند.

وی به یکی از این شیوه‌های کلاهبرداری اشاره کرد و گفت: یکی از مواردی که افراد سودجو در پوشش آن اقدام به کلاهبرداری از دیگران کرده‌اند، کلاهبرداری در پوشش تماس به بهانه کابل برگردان مخابرات است. شهروندان باید توجه داشته باشند که هرگونه تماس تلفنی با عنوان شرکت مخابرات به بهانه کابل برگردان و قطع خطوط تلفن و درخواست کد از آن کلاهبرداری است.

معاون اجتماعی پلیس فتای فراجا ادامه داد: افراد سودجو در تماس خود با شهروندان از آنان درخواست می‌کنند که مثلا کد‌های ارسال شده در پیامک یا تماس‌های صوتی را در اختیار آنان قرار دهند تا از قطع تلفنشان جلوگیری شود و…. این موارد همگی کلاهبرداری محسوب شده و شهروندان باید توجه داشته باشند که به هیچ عنوان کد‌های دریافتی از تلفن ثابت یا تلفن همراه خود را برای هیچ کس قرائت نکنند.

وی با بیان اینکه اعلام چنین کد‌هایی می‌تواند منجر به دسترسی غیرمجاز به حساب افراد، سوءاستفاده از اطلاعات شخصی و… شود، گفت: اصل مهم همان موضوعی است که در ابتدا به آن اشاره کردم، هیچ یک از دستگاه‌ها، شرکت‌ها، نهاد‌ها و… در تماس با شهروندان از آنان درخواست کد و وجه نقد و… نمی‌کنند و اگر شهروندان با چنین تماس‌هایی مواجهه شدند حتما در اصالت آن شک کرده و با تماس گیرنده همکاری نکنند.

پاشایی در پایان از شهروندان خواست که موارد مشکوک را از طریق تماس با مرکز فوریت‌های سایبری در سایت پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.