عجیب اما واقعی، نامه ای از مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به وزیر پیشنهادی اقتصاد با متنی تملق آمیز و دور از شان مدیر یک مجموعه دولتی که در متن تکمیلی به تفسیل به متن این نامه پرداخته ایم.

به گزارش صبح کیش، وزرای پیشنهادی رییس‌جمهور منتخب مردم، چند روز مانده به جلسات رأی اعتماد مجلس به ارائه برنامه‌های خود در کمیسیون‌های تخصصی پرداخته و خود را برای جلب اعتماد و دریافت آرای بهارستان نشینان آماده می‌کنند.

در این روزها اما، یکی از عجیب‌ترین خبرها، خبر  نامه آهنگران مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به خاندوزی وزیر پیشنهادی اقتصاد بود چراکه در مقطع کنونی رأی آوردن وی به‌عنوان وزیر پیشنهادی دولت در جلسات رأی‌گیری مجلس خود جای سؤال دارد. همچنین،  نظرات موافق و مخالف نمایندگان مجلس در خصوص وزرای پیشنهاد بسیار و رأی آوردن این افراد چیزی در حد گمانه‌زنی است.

حال بپردازیم به این نامه عجیب که با تیتر "حمایت از تحقق سه اقدام مهم در کیش" ارائه‌شده و در شرایطی عجیب‌تر با ارائه سوابق کاری مدیرعامل کنونی سازمان منطقه آزاد کیش آغاز می‌شود.

جعفر آهنگران در دو پاراگراف ابتدایی این نامه به شرح اندک‎سوابق خود در دبیرخانه شورای عالی مناطق آزاد کشور می‌پردازد و سپس نامه را با تملق‌گویی از وزیر پیشنهادی اقتصاد ادامه می‌دهد و درنهایت، احسان خاندوزی را "عنصری علمی، متعادل، اهل گفتگو، شنونده، صبور و اهل تحمل" معرفی می‌کند.

پس از خواندن ابتدای نامه و تملق‌گویی‌ها درمانده بودیم که چطور این جملات به مشکلات جزیره کیش ربط پیدا می‌کند و مگر بنای نوشتن این نامه بیان مشکلات جزیره کیش نبود؟

مگر نه که در جامعه اسلامی و در دولت جدید برای برآورده شدن خواسته به‌حق و مطالبه مشکلات مردم نیاز به چاپلوسی و به قول اهالی برره پاچه‌خواری نیست، پس هدف از نوشتن این جملات عجیب ابتدای نامه چیست؟

به نامه بازمی‌گردیم. در خط‌های میانی نیز  همچنان خبری از مطالبه مشکلات مردمی نیست و آهنگران در ادامه داستان‌نویسی خود دوران پیش رو را "دوره جدیدی از یاریگری مناطق آزاد و ویژه در این وزارتخانه" نام‌برده است، گویی که با نام بردن از کلمه یاریگری در تلاش برای ثبت‌نام خود در ذهن وزیر پیشنهادی است و قصد دارد خود را گزینه‌ای مطلوب برای یاریگری به این وزارت خانه در جزیره کیش نام ببرد.

در بخش دیگر نامه که با تیتر "پیام درخواست جعفر آهنگران از وزیر پیشنهادی" برای احسان خاندوزی ارسال‌شده، بازهم در  کمال تعجب خبری از مطالبه خواسته‌های مردمی نیست و آهنگران در حال قصه‌گویی از شرح وظایف این وزارت خانه است و همچنان برای آینده این نهاد دولتی دعای خیر می‌کند، گویی وی فراموش کرده برای چه قلم‌به‌دست شده و نامه می‌نویسد.

اما، سرانجام در پاراگراف پایانی نامه و بعد از خواندن 20 خط بی‌ربط نسبت به  هدف و موضوع نامه به بخش مطالبه برخی مشکلات کیشوندان از وزارت اقتصاد رسیدیم، شاید آهنگران بالاخره به یاد آورد که برای چه نامه می‌نوشت و قرار بود چه مسائلی را در نامه خود بر روی کاغذ پیاده کند.

حال، فارغ ازآن‌که این نامه با چه عنوانی و در چه مقطع زمانی برای وزیر پیشنهادی اقتصاد ارسال‌شده، نمی‌توان برداشتی جز تلاش و دست‌وپا زدن یک مدیر برای بقا در پست کنونی خود از متن نامه برداشت کرد چراکه بخش اعظم نامه به معرفی آهنگران، بخش دیگری از آن به تملق گویی از وزیر پیشنهادی اقتصاد گذشته است و در انتها گویی برای خالی نبودن عریضه سه معضل عمده جزیره کیش نیز در نامه گنجانده‌شده است.

جعفر آهنگران که عملکردی به‌شدت ضعیف در دوره کوتاه‌مدت مدیریت خود در سازمان منطقه آزاد کیش ارائه کرده است، این روزها با راه انداختن نمایش‌هایی ازجمله به‌کارگیری افراد بومی در هیئت مدیره شرکت‌های تابعه این سازمان (که البته بیشتر این افراد نیز در زمان دولت پیشین ساکن جزیره کیش شد‎ه‎اند) و در بخشی دیگر با رایگان اعلام کردن هزینه بیماران کرونایی در کیش که البته آن‌هم با فشارها و مطالبه عمومی مردم و البته به‌منظور همراه کردن اقبال عمومی به نفع خود بوده است، به‌شدت تلاش می‌کند تا پست مدیریت خود را با چنگ و دندان نگه دارد.

حال باید دید وزیر پیشنهادی اقتصاد و شاید پس‌ازآن دبیر جدید (دبیر احتمالی) شورای عالی مناطق آزاد اسیر این شوآف ها شده و مدیر ضعیف دوران کنونی را در پست خود ابقا می‌کنند یا به فکر تزریق خون جدید در رگ‌های سازمان منطقه آزاد کیش و رونق دوباره این جزیره مرجانی هستند و دست مدیران دست‌نشانده و کم اختیار و عقیم در تصمیم‌گیری کلان و البته برخی ژن‌های خوب را از مدیریت کلان جزیره کوتاه می‌کنند.

ایوب قادری

صبح کیش

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.