رئیس مرکز بهداشت کیش گفت: طرح تکمیل واکسیناسیون و غربالگری اتباع خارجی مقیم ایران از اول دی به مدت سه ماه در جزیره کیش آغاز خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، دکتر محمدرضا رضانیا در جلسه مسئولین واحد‌های مرکز بهداشت با بیان اینکه خدمات بهداشتی اولیه بصورت رایگان در اختیار همه اتباع خارجی قرار می‌گیرد، گفت: تکمیل واکسیناسیون و غربالگری اتباع خارجی مقیم ایران براساس طرح کمیساریای عالی سازمان ملل متحد در امور پناهندگان ایران و با همکاری مرکز مدیریت بیماری‌ها یونیسف از اول دی به مدت سه ماه اجرا می‌شود.

وی افزود: خوراندن واکسن فلج اطفال به کودکان زیر ۱۵ سال، تزریق واکسن سرخک و سرخجه در کودکان ۹ ماهه تا ۱۵ ساله و غربالگری سل در افراد بالای ۱۲ سال و ارائه مکمل ویتامین A به کودکان زیر ۵ سال از بخش‌های این طرح است که در مراکز و پایگاه‌های سلامت بهداشت سراسر کشور اجرا می‌شود.

دکتر رضانیا با اشاره به اینکه این طرح با مشارکت رابط سلامت غیر ایرانی انجام خواهد گرفت، گفت: آشنا کردن اتباع غیر ایرانی با مراکز ارائه خدمات بهداشتی، تقویت ارتباط اتباع غیر ایرانی با مراکز بهداشتی درمانی، ارتقاء پوشش واکسیناسیون در کودکان غیر ایرانی زیر ۱۵ سال، انجام واکسیناسیون تکمیلی OPV و MR کودکان زیر ۱۵ سال، تجویز مکمل ویتامین A و غربالگری و بیماریابی افراد بالای ۱۲ سال به ویژه بیماری سل از اهداف اجرای این طرح است.

وی خاطرنشان کرد: مرحله اول این طرح که شامل واکسیناسیون و مکمل ویتامین A است دی امسال اجرا خواهد شد و مرحله دوم نیز از بهمن تا پایان فروردین سال آینده شامل لکه گیری و غربالگری اجرا می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت کیش از اتباع خارجی جزیره کیش درخواست کرد بدون هیچ گونه دغدغه برای دریافت خدمات رایگان به نزدیک‌ترین پایگاه بهداشتی درمانی در جزیره کیش مراجعه کنند.

دکتر رضانیا گفت: اتباع خارجی جزیره کیش می‌توانند برای انجام امور بهداشتی به مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی واقع در صفین، جنب بهزیستی در نوبت صبح و عصر، پایگاه سلامت صدف واقع در ویلا‌های فردوس، کلینیک خانواده در نوبت صبح و پایگاه سلامت سحر واقع در شهرک سحر در نوبت صبح مراجعه کنند.

رئیس مرکز بهداشت کیش با تاکید بر هماهنگی‌های بین بخشی و برون بخشی برای اجرای بهتر این طرح و تامین ملزومات مورد نیاز، گفت: یک دوره کلاس توجیهی ویژه کارشناسان درگیر این طرح برگزار خواهد شد.

دکتر رضانیا با تقدیر از زحمات خبرنگاران، رسانه‌ها و فعالان فضای مجازی که در دوران همه گیری کووید ۱۹ همراه مرکز بهداشت کیش بودند، از رسانه‌ها درخواست کرد برای اجرای این طرح همراه مرکز بهداشت کیش باشند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.