به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،دبیر کل فدراسیون تنیس افزود: ۱۲ سال است میزبانی مسابقات فیوچرز به ایران واگذار نشده بود ادامه این روند به ضرر تنیس کشورمان بود. رقابت‌های تنیس بین المللی فیوچرز در دهه‌های گذشته در ایران پر تعداد برگزار می‌شد، حتی به سطحی رسیده بود که در برخی سال‌ها فدراسیون جهانی ۱۴ هفته میزبانی را به ایران اختصاص می‌داد، اما به یک باره این میزبانی‌ها برای ۱۲ سال تعطیل شد اگر این مدت زمان افزایش پیدا می‌کرد به طور حتم آسیب جدی به این رشته وارد می‌شد.
شاهرخ کشاورز گفت: پذیرفتن میزبانی این مسابقات سطح کیفی عملکرد تنیسور‌های ایران را تا حد زیادی بالا برده بود به طوری که هم‌اکنون هم در بسیاری موارد شاهد اثرات آن در این رشته هستیم، امسال با رایزنی‌هایی که انجام دادیم دوباره شرایط را برای برگزاری این پیکار‌های سطح بالا فراهم کردیم.
وی اظهارداشت: از آن جا این رقابت‌ها در رده بندی جهانی تنیسور‌های تاثیرگذار است معمولا تنیسور‌های اروپایی استقبال خوبی از آن می‌کنند و از همه قاره‌ها در این پیکار‌ها حاضر خواهند شد. پیش بینی می‌کنیم که تنیسور حداقل ۱۰ و حداکثر ۱۶ کشور در این رقابت‌ها حضور پیدا می‌کنند.
دبیر کل فدراسیون تنیس یادآور شد: این مسابقات اسفندماه ۲ هفته قبل از پایان سال ۱۴۰۱ به میزبانی جزیره کیش برگزار خواهد شد. در سه ماهه پایانی سال با توجه به شرایط آب و هوایی بیشتر تمرکزمان برای برگزاری رویداد‌های داخلی و بین المللی روی میزبانی کیش متمرکز شده است.
کشاورز گفت: مجموعه برنامه‌هایی که در این جزیره تدارک دیده شده است عبارتند از؛ یک هفته مسابقات مسترز مردان، ۲ هفته تور جهانی مردان یا همان مسابقات بین المللی فیوچرز، ۲ هفته رقابت‌های جهانی جوانان سطح چهار و مسابقات جام حذفی آقایان و بانوان رویدادی که تعداد زیادی شرکت کننده در آن حضور خواهند داشت./صداوسیما

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.