به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،میثم سام بند گفت: با هدف رفع دغدغه ساکنان برخی از مناطق کیش با سه شرکت خدمات تاکسی اینترنتی برای فعالیت در کیش مذاکر شده است.

وی گفت: براساس جلسه‌ای با دادستان کیش مهلت اعلام نظر این سه شرکت ۲۶ آذر به پایان می‌رسد و پس از آن در خصوص فعالیت این شرکت‌ها اعلام نظر خواهد شد.

میثم سام بند گفت: شرکت‌های خدمات تاکسی اینترنتی موظف به رعایت دستورالعمل‌ها و قوانین کیش در امور حمل و نقل هستند.

وی افزود: تاکنون با هیچ شرکت خدمات تاکسی‌های اینترنتی قراردادی امضا نشده است و در حوزه حمل و نقل نیازمند بهره گیری از خدمات این شرکت‌ها برای جبران کمبود‌ها در ناوگان حمل و نقل عمومی کیش هستیم.

میثم سام بند گفت: جابه جایی مسافر با خودروی شخصی در کیش با هرنوع پلاک ممنوع است و رانندگان برای حمل مسافر باید زیر نظر شرکت‌های خدمات تاکسی‌های اینترنتی فعالیت کنند.

سرپرست مدیریت حمل و نقل عمومی کیش گفت: برخی از رانندگانی که عضو شرکت‌های خدمات تاکسی اینترنتی در شهر‌های دیگر هستند پس از ورود به کیش اقدام به حمل مسافر می‌کنند و با پیگیری‌های انجام شده، نرم افزار این خودرو‌ها در کیش غیرفعال خواهد شد.

وی گفت: مدیریت حمل و نقل در حوزه واردات خودرو بهره بردار است و در این زمینه نیاز‌ها در بخش ناوگان مینی بوس رانی و تاکسی به شرکت سرمایه گذاری اعلام شده است.

سام بند گفت: ۵۴۴ دستگاه تاکسی و ۷۹ دستگاه مینی بوس برای توسعه و بهسازی ناوگان حمل و نقل عمومی نیاز است.

وی ایجاد تسهیلات برای رانندگان در زمینه واردات خودرو‌های ناوگان حمل و نقل عمومی را ضروری برشمرد و گفت: یکی از دلایل طولانی شدن واردات خودرو، ایجاد شرایط مناسب برای رانندگان و تعویض خودرو‌ها با خودرو‌های وارداتی است.

میثم سام بند گفت: واردات خودرو‌های برقی نیازمند فراهم شدن شرایط مناسب از جمله تامین برق آنهاست.

وی گفت: رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی کیش بیشتر به واردات خودرو‌های هیبریدی علاقمند هستند.
/صداوسیما

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.