مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از اعلام آمادگی این سازمان برای رفع موانع پستی با ایجاد تعامل سازنده با گمرک جمهوری اسلامی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، مهدی کشاورز گفت: ایجاد پلتفرم قانونی برای ارسال محصولات پستی با هدف کوتاه شدن دست دلال‌ها و جلوگیری از انحصار طلبی فعالان بخش خصوصی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی افزود: برای رفع مشکلات ارسال کالا به داخل کشور که یکی از دغدغه‌های مردم است، می‌توان یک نیروی ممیزی آموزش دیده در پست مستقر کرد تا کالا‌ها بر اساس قوانین گمرک ارسال شود.

کشاورز با اشاره به اینکه کیش دارای ظرفیت‌های مطلوبی برای اجرای طرح‌های نو است، گفت: انتخاب جزیره کیش به عنوان پایلوت بسیار موفق عمل شده و هم اکنون می‌توانیم پایلوت اجرای موضوعاتی همچون تکنولوژیکی و اجتماعی باشیم.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش تصریح کرد: بخش خصوصی و تمام زیر ساخت‌ها برای تبدیل شدن جزیره کیش به نخستین شهر هوشمند کشور فراهم شده است و در ۴ تا ۵ سال آینده به ثمر خواهد رسید.

کشاورز از از رئیس اداره پست خواست تا با هماهنگی، موضوع ارسال مرسولات پستی و پیاده سازی طرح‌های موثر برای استفاده از ظرفیت‌های کیش در راستای رونق کسب و کار‌ها به جد پیگیری شود.

وی برای ایجاد دبیرخانه دائمی نمایشگاه اینوتکس اعلام آمادگی کرد و گفت: با بررسی انتظارات طرفین به دور از شعار زدگی، فعالیت و گام‌های موثر کیش و کشور را به سمت و سوی موفقیت‌های بیشتر سوق داد.

کشاورز بررسی امکان راه اندازی کارخانه‌های نوآوری و بین المللی در حزیره کیش را در دستور کار قرار داد و افزود: در آینده‌ای نزدیک از نمونه این کارخانه‌ها در تهران بازدید خواهیم کرد و از هر آنچه قابلیت اجرا در جزیره را داشته باشد استقبال می‌کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پست نیز با اشاره به گسترش فعالیت‌های گمرکی و چگونگی تعامل سازنده سازمان منطقه آزاد کیش و شرکت ملی پست، گفت: قصد داریم کیش را به عنوان پایلوت استفاده از خدمات نوین پستی معرفی کنیم تا این جزیره مرکز ورود خدمات نوین باشد.

محمود لیائی، اظهار داشت: با توجه به شعار جهانی اتحادیه بین المللی پست، ما پیشنهاد "پست سبز" را ارائه می‌کنیم و خوشبختانه با رویکردی که در این سازمان وجود دارد، اجرای چنین طرحی برای جلوگیری از آلایندگی بسیار مفید خواهد بود.

وی افزود: در ایران چندین کارخانه نوآوری با همکاری معاونت علمی ریاست جمهوری به ثمر رسیده و با توجه به حضور شرکت‌های فناور، استارتاپ‌ها و شرکت‌های دانش بنیان برای تجاری سازی در کیش تجربه خوبی خواهد بود.

لیائی به قوانین گمرکی در مناطق آزاد به ویژه کیش اشاره کرد و گفت: برخی قوانین مانع فعالیت همکاران ما در پست مناطق آزاد می‌شود بنابراین بررسی و بازبینی قوانین موجود موجب می‌شود ظرفیت‌ها استخراج و مشکلات برطرف شود.

مدیرعامل شرکت ملی پست جمهوری اسلامی با اشاره به این که فعالیت‌های پست نسبت به گذشته بسیار متفاوت است تاکید کرد: در حالی که یکی از شاخص‌های اصلی در کشور‌های توسعه یافته سرانه پستی محسوب می‌شود، سرانه پستی در کشورما پایین بوده و در این خصوص باید اهتمام ویژه‌ای داشت.

محمود لیائی گفت: امید است این پیگیری‌ها موجب رونق کسب و کار‌ها و به دنبال آن افزایش آسایش و صرفه جویی در زمان شود همچنین منشا خیر برای کسب و کار‌های کیش باشد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.