دیرزمانی نیست که ورزش کیش در کشور نام و آوازه‌ای داشت و در اکثر مسابقات ورزشی نامی از جزیره کیش شنیده می‌شد حال اما، ورزش کیش نامی مرده در مسابقات است و ورزشکاران رشته‌های انفرادی بار مدال آوری جزیره مرجانی را به دوش می‌کشند.
 
سال‌های نه چندان دور را به یاد داریم، جزیره کیش محل اردوهای تیم‌های ملی و باشگاهی بی‌شماری بود و درآمد نسبتاً خوبی از این اردوها و میزبانی‌ها در خزانه ورزش کیش ذخیره می‌شد.
 
جزیره مرجانی سالیانه میزبان مسابقات داخلی و بین‌المللی بی‌شماری بود و شور و حال عجیبی فضای حاکم در جزیره کاش را فرا می‌گرفت. تنیس فیوچرز، والیبال ساحلی، کبدی، تکواندو و ... مسابقاتی بودن که در سال‌های گذشته باعث ورود گردشگران و ورزشکاران داخلی و خارجی بی‌شماری به جزیره کیش شده بود.
 
طی یک یا دو سال اخیر اما مسابقات بی‌محتوا و آمار ساز جای خود را به مسابقات کشوری و بین‌المللی داده است و ورزش کیش را از رونق گذشته دور کرده است.
مسابقاتی که از آن نام می‌بریم را بیشتر می‌توان رقابتی آموزشی بین ورزشکاران کیش دانست و به‌هیچ‌وجه نمی‌توان از آن به‌عنوان مسابقات حرفه‌ای نام برد، مسابقاتی رزومه ساز برای مدیران که در آمارهای خود از آن به‌عنوان دستمایه خوش‌نشینی در میز مدیریت یادکرد.
 
خروجی این مسابقات در سال‌های اخیر بیشتر از سود به ضرر جامعه بزرگی ورزش در جزیره کیش ختم شده است چراکه این روزها نه کسی اسمی از اسکواش (ورزش اول جزیره کیش) در فضای کشوری و بین‌المللی می‌شنود نه تیر و کمان و دو و میدانی و دیگر ورزش‌های مدال‌آور کیش.
 
وضعیت جوی مناسب و اکسیژن خالص این روزهای جزیره مرجانی می‌تواند بهانه مناسبی برای برگزاری مسابقات ورزشی کشوری و بین‌المللی بی‌شمار در کیش باشد اما مدیران ورزشی کیش بیشتر تمرکز خود را خرج مذاکره برای حفظ صندلی‌های مدیریتی خودکرده و از رایزنی برای میزبانی کیش در مسابقات مختلف جامانده‌اند.

ورزشکاران کیش از بی‌درایتی این روزها به تمرینات مستقل در فضاهای عمومی ورزشی کیش روی آورده و امیدی به حمایت مدیران کیش ندارند، خود به دنبال اسپانسر برای اعزام‌های داخلی و خارجی هستند و گویی خود یک معاونت ورزش مستقل شده‌اند.
آمارها نشان می دهد اعزام هام های ورزشی با حمایت مستقیم معاونت ورزشی کیش طی سال های اخیر به شدت کاهش یافته ورزشکاران برای اعزام با مشکلات متعدد مواجه هستند.
 
فدراسیون تنیس را می‌توان تنها فدراسیون وفادار به جزیره کیش دانست، گویی که مدیران این فدراسیون بیشتر از مدیران ورزشی کیش دغدغه میزبانی مسابقات در این جزیره را در سردارند چراکه هرساله با برگزاری مسابقات خود در این جزیره رونقی مقطعی به جزیره داده و باعث ورود ورزشکاران و خانواده‌های آنان به کیش می‌شوند.
 
به نظر می‌رسد بدنه مدیریت ورزشی کیش نیاز به تزریق خون و تفکر جدید دارد، مدیرانی فعال که میز مدیریت را رها کرده و دغدغه ورزش داشته باشند، مدیرانی که درب اتاقشان به روی ورزشکاران باز و شنیدن حرف‌ها و مشکلات ورزشکاران اولویت کاریشان باشد. مدیرانی که با کارمندان و مربیان ورزشی کیش همراه بوده و آرامش آنان برایشان دغدغه اصلی مدیریتشان باشد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.