تفاهم نامه‌های دو طرح پتروشیمی بزرگ با اشتغالزایی بیش از چهار هزار نفر در منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نمایشگاه صنعت پتروشیمی کیش به امضا رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، مدیرعامل منطقه ویژه اقتصادی لامرد در مراسم انعقاد این دو تفاهم نامه در چهارمین نمایشگاه تخصصی حمایت از ساخت داخل در صنعت پتروشیمی در جزیره کیش، گفت: سرمایه گذاری سیکلو و پتروشیمی نگین الماس با حجم سرمایه گذاری ۳۷ هزار میلیارد به صورت ریالی و ۱۸۰ میلیون دلار به صورت ارزی به امضا رسید.

کورش فتاحی افزود: با استقرار این صنایع پتروشیمی، ۵۰۰ نفر به صورت مستقیم و سه هزار و ۵۰۰ نفر به صورت غیر مستقیم مشغول به فعالیت در این صنایع خواهند شد.

وی افزود: تولید سالانه پنج میلیون تن انواع محصولات پتروشیمی در افق نهایی منطقه ویژه اقتصادی لامرد در نظر گرفته شده است و به همین منظور ۴۰۰ هکتار از زمین‌های این کانون صنعتی به احداث مراکز پتروشیمی اختصاص یافته است.

نزدیکی منطقه ویژه اقتصادی لامرد به بنادر تخصصی جنوب کشور به ویژه پارسیان و عسلویه و قرار گرفتن در کانون اتصال استان‌های هرمزگان، فارس و بوشهر مزیت‌های ارزشمندی برای صنایع به ویژه برای فعالیت در صنعت پتروشیمی محسوب می‌شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.