مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: وزارت صمت متولی نظارت بر نحوه قیمت گذاری سیلندرگاز مایع از سوی توزیع کنندگان در کشور است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، علی اکبر نژادعلی در خصوص اجرای طرح الکترونیکی گاز مایع در کشور گفت: براساس قانون بودجه ۱۴۰۲، شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران مکلف به توزیع نفت سفید، نفت گاز و گازمایع به روش الکترونیکی است.

وی افزود: براساس این طرح، توزیع الکترونیکی گاز مایع بر مبنای ثبت نام متقاضیان در سامانه سدف انجام خواهد شد.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران گفت: سامانه سدف ارتباط مستقیم با دستگاه‌های کارتخوان در اختیار فروشندگان دارد و خانوار‌ها با استفاده از کارت بانکی معرفی شده در سامانه، می‌توانند سهمیه خود را دریافت کنند.

علی اکبر نژادعلی با بیان اینکه در حال حاضر توزیع نفت سفید درکشور بصورت ۱۰۰ درصد با کارتخوان انجام می‌شود، افزود: در بخش گاز مایع تلاش داریم با اطلاع رسانی مناسب و همکاری تمامی سازمان‌ها و نهاد‌ها بتوانیم بخشی از فرایند توزیع را الکترونیکی کنیم.

مدیرعامل شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی ایران در خصوص علت تفاوت نرخ سیلندر گاز مایع در جزیره کیش نسبت به دیگر شهر‌های استان هرمزگان گفت: سیلندر‌های گاز مایع براساس قیمت مصوب و تایید شده سازمان حمایت از تولیدکننده و مصرف کننده به مصرف کنندگان اعلام می‌شود و متولی نظارت بر قیمت گذاری وزارت صمت در کشور است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.