معاون وزیر نفت و مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های گفت: قیمت گاز مایع غیریارانه‌ای ۱۰ درصد بیشتر از نرخ یارانه‌ای است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،جلیل سالاری نسب افزود: نرخ گاز مایع یارانه‌ای در سامانه سدف هر کیلوگرم ۲۳۰ تومان تعیین شده است و با احتساب نرخ خدمات توسط شرکت‌های گاز مایع به قیمت هر کیلوگرم ۲ هزار و ۵۳۶ تومان و هر سیلندرگاز ۱۱ کیلویی ۲۷ هزار و ۹۰۰ تومان عرضه می‌شود.

وی گفت: نرخ گاز مایع غیریارانه‌ای برای هر سیلندرگاز ۱۱ کیلویی با قیمت غیریارانه‌ای با احتساب ۱۰ درصد افزایش قیمت، هر سیلندرگاز ۳۰ هزار و ۶۹۰ تومان خواهد بود.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: براساس تکلیف قانونی امسال عرضه گاز مایع تنها از طریق تراکنش در سامانه دریافت فرآورده‌های نفتی، سدف خواهد بود.

جلیل سالاری گفت: ظرفیت‌های لازم برای همه مصرف‌کنندگان خرد را آماده شد، اما عده‌ای نتوانستند در سامانه سدف ثبت‌نام کنند و برای رفاه مصرف‌کنندگان، دولت شرایطی را ایجاد کرد که گاز مایع را در اختیار همه خانوار‌هایی که خارج از سامانه و مصرف‌کنندگان جز هستند و حتی کسانی که علمک گاز را دارند و اتصال به شبکه را ندارند، قرار دهد.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی افزود: افزایش و تغییر قیمت قابل‌توجهی نداشته‌ایم و تنها تکلیف قانونی مسیر تراکنش از طریق سدف برای روند عرضه گاز مایع در کشور بود که این شرایط کنونی برای رفاه مصرف‌کنندگان خرد که به‌نحوی نیاز به گاز مایع دارند، فراهم شد.

سالاری تأکید کرد: شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی در مناطق سی‌وهفت گانه کشور بر نرخ عرضه از سوی شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع نظارت خواهند کرد و امیدواریم دستگاه‌های نظارتی و وزارت صمت نیز نظارت‌های خود را انجام دهند.

وی تصریح کرد: شرکت‌های توزیع کننده گاز مایع موظف هستند عرضه با این قیمت را رعایت کنند و مصرف‌کنندگان نیز می‌توانند در صورت مشاهده عرضه گاز مایع با نرخ متفاوت با مناطق و نواحی شرکت پخش، تماس بگیرند و بی‌شک با این موضوع برخورد خواهد شد.

پیش‌تر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی اعلام کرده بود که قیمت گاز مایع برای مصارف خارج از سامانه درخواست فرآورده‌های نفتی، با نرخ صادراتی روی کَشتی محاسبه می‌شود، اما اکنون با دستور معاون اول رئیس جمهور، این افزایش نرخ تعدیل شده و فقط ۱۰ درصد گران‌تر از سامانه محاسبه می‌شود

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.