امام جمعه کیش گفت: اقتدار نیرو‌های نظامی و انتظامی، ضامن توسعه، آرامش و امنیت کشور است و در مشکلات و تهدید‌ها ضامن پایداری کشور خواهد بود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، حجت الاسلام و المسلمین علیرضا بی نیاز در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش با اشاره به فرا رسیدن هفته وحدت، گفت: دعوت امت اسلامی به وحدت و اتحاد بین مسلمانان از تعالیم قرآن کریم است.

امام جمعه کیش با بیان اینکه قرآن به عنوان منبع اصلی تفکر دینی و عامل ایجاد وحدت در بین مسلمانان است، گفت: پیامبر اکرم پیام آور وحدت است و باید از طریق ایشان به یکپارچگی برسیم.

وی افزود: حضرت امام خمینی (ره) با درایت و هوشیاری، با نام گذاری هفته وحدت، ایام ولادت با سعادت پیامبر اکرم (ص) را برای همدلی و وحدت مسلمانان تبدیل کردند تا با جشن و سرور میلاد پیامبر اکرم (ص) اتحاد بین مسلمانان حاصل شود.

امام جمعه کیش با بیان اینکه نیرو‌های مسلح در هر کشور ضامن امنیت و استقلال آن کشور هستند، گفت: ضرورت وجود نیرو‌های مسلح در تمام کشور‌ها ثابت شده است، اما نکته مهم برای ما این است که اهمیت نیرو‌های مسلح در اسلام نیز تاکید شده است.

حجت الاسلام و المسلمین بی نیاز گفت: در آیات قرآن نیز بر حفظ آمادگی نیرو‌های نظامی تاکید شده است.

وی تصریح کرد: دشمنان نظام اگر تاکنون جرات حمله به این کشور را نداشته‌اند به خاطر دلسوزی و رعایت حقوق بشر نبوده است بلکه اقتدار ایران عامل بازدارندگی از حمله دشمنان بوده است.

وی افزود: اگر دشمنان، نیرو‌های نظامی و انتظامی را هدف قرار داده اند به دلیل اقتدار آنان است چرا که ستون آرامش و امنیت کشور محسوب می‌شوند.

سرهنگ علی اصغر جمالی نیز در مراسم صبحگاه مشترک فرماندهی انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: شعار پلیس مردمی و مشارکت اجتماعی نشان می‌دهد پلیس در همه عرصه‌ها از ظرفیت مردم استفاده می‌کند.

وی با اشاره به اینکه فداکاری و خدمت به مردم در مقابل توطئه‌ها از مهمترین اصول فراجاست، گفت: امنیت امروز مرهون جانفشانی همه نیرو‌های نظامی و انتظامی و با همراهی مردم بوده است.

سرهنگ جمالی با اشاره به اجرای ۶۸۲ طرح مختلف در کیشT گفت: افزایش ۳۴ درصدی دستگیری سارقان و سه درصدی کشفیات سرقت در سالجاری نسبت به سال گذشته به ثبت رسیده است.

وی گفت: از ابتدای امسال تاکنون چهار باند عمده توزیع مواد مخدر دستگیر و ۱۰۴ کیلوگرم انواع موادمخدر کشف شده است.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: کاهش چشمگیر در کشف مواد مخدر به دلیل برخورد و نوع کشف در مبدا پیش از ورود به جزیره کیش بوده است.

سرهنگ جمالی با اشاره به افزایش ۱۷ درصدی کشف سوخت قاچاق در آب‌های جزیره کیش، گفت: از ابتدای امسال تاکنون در تصادفات رانندگی ۱۹ درصد کاهش و در پرونده‌های جعل و کلاهبرداری با افزایش ۲۲ درصدی روبرو بودیم که نیازمند هوشیاری بیشتر ساکنان جزیره کیش هستیم.

وی در خصوص آمار پرونده‌های سایبری و فضای مجازی نیز گفت: از ابتدای امسال تاکنون در خصوص کشف مجرمان پرونده‌های فضای مجازی و سایبری ۹۰ درصد رشد داشته ایم.

سرهنگ جمالی گفت: پلیس کیش امسال به بیش از ۸۵۰ هزار نفر مسافر خدمات رسانی کرده است.

امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این مراسم گفت: استقرار نظم و امنیت در شهر‌ها و همچنین مرز‌ها از وظایف فراجا است که به خوبی و شایستگی اجرایی می‌شود.

شیخ یعقوب شمس خدمت به مردم را امری مقدس برشمرد و گفت: خدمت به مردم و رفع مشکلات آنان عبادت است.

وی با بیان اینکه ایجاد امنیت به عنوان بزرگترین نعمت الهی در کنار سلامتی، توسط نیروی خدوم انتظامی و نظامی تامین می‌شود، گفت: امروز امنیت پایدار مرهون خدمات نیرو‌های نظامی و انتظامی است.

در این مراسم از ۱۶ نفر از برترین کارکنان، پایوران، سربازان وظیفه و مدیران فرماندهی انتظامی تجلیل شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.