رئیس پلیس فتا کیش گفت: ارسال پیامک‌های با عنوان " ابلاغیه علیه شما " جعلی و کلاهبرداری می باشد و از ورود به لینک و پیام های دریافتی ناشناس خودداری شود.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، رئیس پلیس فتا کیش در خصوص این خبر اظهار داشت: در این نوع کلاهبرداری، مجرمین با استفاده از ارسال یک پیامک حاوی لینک، از قربانی خود می خواهند که جهت مشاهده ابلاغیه بر روی لینک کلیک کند. این مقام مسئول توضیح داد : در این روش کلاهبرداران علاوه بر خالی کردن حساب فرد قربانی، با نصب بدافزار بر روی موبایل کاربر و بدون اطلاع وی، اقدام به ارسال همان پیامک کلاهبرداری از خط قربانی برای صدها شماره ناشناس دیگر می کنند.
رئیس پلیس فتا کیش با اشاره به اینکه پیامک های اصلی سامانه ثنا فاقد لینک است و برای مشاهده ابلاغیه قضائی نیاز به واریز وجه نقد نمی باشد ، افزود: شهروندان باید دقت کنند که ابلاغ الکترونیک قضائی با عنوان ADLIRAN آن هم برای افرادیکه پیش از آن در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند ارسال می شود. وی از کاربران درخواست کرد: شهروندان باید آگاه باشند و برای ثبت نام در سامانه ثنا از طریق وب سایت های رسمی اقدام، و از ورود و ثبت نام در سایت های متفرقه و لینک و پیامک های دریافتی ناشناس خودداری کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.