فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی جزیره کیش گفت: کلاهبرداران یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون ریال را از کاربران فضای مجازی جزیره کیش سرقت کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، سرهنگ علی اصغر جمالی افزود: پس از چندین شکایت نسبت به کلاهبرداری به شگرد‌های مختلف در فضای مجازی در جزیره کیش موضوع به صورت ویژه در دستور پلیس فتا قرار گرفت.

وی گفت: کلاهبرداران در چهار روز با شگرد‌های مختلف از جمله درخواست واریز وجه در پوشش دوستان با هک شبکه اجتماعی تلگرام، رسید‌های بانکی جعلی، پیامک‌های قضایی و افزایش دنبال کننده گروه‌ها در شبکه‌های اجتماعی ۱۱ شهروند را قربانی خود کردند.

سرهنگ جمالی، افزود: شهروندان هنگام دریافت پیام‌های درخواست واریز وجه از جانب دوستان قبل از واریز با آنان تماس گرفته و اطمینان حاصل کنند.

وی خاطرنشان کرد: ارسال نرم افزار‌های مخرب و هک گوشی با استفاده از پیامک‌های قضایی، نهاد‌ها و دستگاه‌های قضایی از دیگر شگرد‌های کلاهبرداران است و شهروندان در مواجهه با این پیام‌ها نیز به هر طریق ممکن از باز کردن لینک، نصب نرم افزار خودداری کنند.

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش گفت: با توجه به افزایش حضور مسافران در جزیره برخی از کلاهبرداران، گردشگران را مورد هدف خود قرار داده اند.

وی افزود: گردشگران برای دریافت خدمات مختلف محل اقامت، خودرو، تفریحات و سایر موارد از سایت‌های معتبر اقدام کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.