خلق تابلوی معرق کودک کار

 کودک کار عنوان آخرین اثر هنرمند معرق کار جزیره کیش است.

 کیومرث صیاد هنرمند کهنه کار جزیره کیش هدف از خلق این اثر هنری را توجه هر چه بیشتر به کودکان کار و تلاش برای برطرف کردن این معضل اجتماعی از شهرهای  بزرگ کشور عنوان کرد وگفت:هنرمندان با خلق آثار هنری زیبا با مفاهیم اجتماعی و فرهنگی  می توانند نقش بسزایی در برطرف کردن  بسیاری از نابسامانی های اجتماعی  و همچنین رشد و تعالی جامعه بشری  داشته باشند.
هنرمند 60 ساله جزیره کیش  که به هنرش عشق و علاقه زیادی داره اغلب در انتخاب سوژه های آثارش  وسواس زیادی بخرج می ده بطوریکه سوژه آخرین اثر هنری خود را از میان هزار عکس از سراسر کشور از موضوعات اجتماعی انتخاب کرده .
هنرمند معرق کار کیش در مدت 35 سالی که به هنر اصیل و زیبای معرق مشغوله درآثارش از مو ضوعات اجتماعی ،مذهبی و طبیعت الهام گرفته است.
 آقای صیاد گفت:برای خلق تابلوی کودک کار یک ماه و نیم زمان صرف شده و 6 نوع چوب  ایرانی و خارجی شامل ،چوب سنجد،شمشاد،کیکم،گردو ،زرشک ،پرتقال در این اثر استفاده شده است.
استاد کیومرث صیاد تا کنون 35 اثر زیبا  خلق کرده که تابلوی عصر عاشورا،ذبح اسماعیل، پیراهن یوسف،مولود کعبه،نماز در جبهه،گنجشک تشنه،شکار شیرو کودک سوری از جمله آثار این هنرمند .
وی  تا کنون هیچ یک از تابلو های خود را نفروخته است اما درآمد حاصل از فروش پوستر های تابلو ها را به حساب موسسه خیریه حمایت از کودکان سرطانی  واریز می کند.
علاقه مندان برای تماشای آثار معرق  استادکیومرث صیاد همه روزه از ساعت 7 صبح تا 23 می توانند به مرکز همایش های بین المللی جزیره کیش مراجعه کنند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.