عطاران: میان ادبیات و سینما باید ارتباط متقابل وجود داشته باشد

 یک کارگردان سینما با تاکید بر اینکه باید ارتباط متقابل بین ادبیات و سینما وجودداشته باشد افزود:آثاری تولید شده که هم در سینما تاثیر گذار بوده و هم در ادبیات اما کمبود این ارتباط نقدی بر سینمای ایران است .

 رضا عطاران جمعه شب پس از اکران فیلم ' چه خوبه برگشتی ' کاری از داریوش مهر جویی در جمع خبرنگاران ، استقبال از فیلم را خوب توصیف کرد و گفت : اکران این فیلم پس از چند سال برایم لذت بخش بود و فیلم خوبی است.
وی با بیان اینکه فیلم حرف هایی برای گفتن دارد اظهار کرد: فیلم هایی که در شهرها با حضور دست اندرکاران نمایش داده می شود شرایطی ایجاد می کند که مردم بیشتری در سالن ها حضور پیدا کنند.
بازیگر فیلم 'چه خوبه برگشتی ' در پاسخ به سئوال ایرنا در مورد نقش ادبیات در تولید محتوای فیلم ها گفت:سوال خوبی است اما باید از آقای مهرجویی سئوال شود ، ایشان نویسنده خوبی هستند و آثار اقتباسی داشتند ،آثاری که نوشتند هم در سینمای ایران تاثیر گذار بوده و هم در ادبیات.
عطاران در مورد بهره گیری از آثار نویسندگان در فیلمهایش گفت : متاسفانه تا بحال نه، اما تاثیر آثاری که مطالعه کردم را می توان در فیلم هایم مشاهده کرد.
وی در خصوص ارزیابی ازآینده سینمای ایران واینکه تولیدات کنونی پاسخگوی نیاز جامعه است به ایرنا گفت:شرایط خوبی ایجاد شده،کار جدی مورد توجه مردم است و بیشتر فیلم های پرفروش همچون فروشنده و ابد و یک روز مورد توجه مردم قرار گرفته است و امیدواریم در بخش هنری هم کار طنز مورد توجه قرار گیرد.
کارگردان سینما در پاسخ به سئوالی در مورد آینده هنرجویان شهرستانی گفت : پیش بینی سخت و دلیل آن این است که تعداد افرادی که پیگیر کار هستند زیاد است ، نیاز سینما اینقدر نیست وازتوجه مردم به این مقوله سوء استفاده می شود، کلاسهایی که نه کیفیت و نه شرایط خوبی دارد برای کسب درآمد بیشتر برگزار می شود.
وی افزود : تصور می کنم تاثیر زیادی بر آینده سینمای ایران نخواهد داشت و باید به شکل دیگری به آنان آموزش داده شود ، برای آمدن در کلاس ها شرایطی ایجاد شود که افراد انتخاب شوند ، نباید افراد را بی مورد امیدوار کرد.
کارگردان فیلم دراکولا در مورد اینکه برنامه ای برای برگزاری کلاس های آموزشی دارید گفت: خیر.
عطاران در ادامه و در پاسخ به سئوالی با مضمون جایگاه فیلم طنز در کشور گفت: کار هنری را دوست دارم ، جدی و طنز آن مهم نیست ، راهی که از ابتدا برای من باز شده برای کمدی و طنز بوده ، درمواردی که تصور کردم کار جدی تاثیر گذار هم می توانم انجام دهم اقدام کردم همانند فیلم 'دهلیز'اقدام کردم که خیلی آن را دوست دارم.
به گزارش ایرنا ، بازیگر فیلم 'نهنگ عنبر' در خصوص جایگاه فیلم های طنز و اینکه چرا تاکنون جهانی نشده است گفت:این مشکل در سراسر دنیا وجود دارد ، طنز همین که باعث خنده می شود ساده ترگرفته می شود اما بسیار مشکل است ، در تمامی جشنواره های خارجی به کارهای جدی جایزه داده می شود.
وی در مورد اینکه ایده های طنز را از کجا می آورید گفت : از مردم می گیرم ، ماشین ندارم و سوار تاکسی و آژانش می شوم و از گفت وگو ها و درد و دلهای مردم استفاده می کنم.
گفتنی است که در پایان اکران فیلم ،داریوش مهرجویی کتاب رمان خود با عنوان ' آن رسید لعنتی ' را امضاء کرد .
'چه خوبه که برگشتی' نام فیلم سینمایی به کارگردانی داریوش مهرجویی و تهیه کنندگی مشترک مهرجویی و رضا درمیشیان است که در سال 92 برای نخستین بار اکران شد.
فیلمنامه این فیلم بر اساس طرحی از گلی ترقی برگرفته ازداستانی نوشته نیکلای گوگول است که توسط داریوش مهرجویی و وحیده محمدی فر به نگارش در آمده است.
مهناز افشار، رضا عطاران، همایون ارشادی، رویاتیموریان، حسن پورشیرازی، علیرضا جعفری، علی اصغر طبسی، راضیه فرجی، محمد کارت، محسن بشیر، عرشیا توفیقی ،اکبر نیری، محمد ثانی و قربان خدادوست در این فیلم ایفای نقش می کنند.
پنجشنبه شب و در نخستین روز از اجرای برنامه های گروه هواداران هنر در هفته هنری جزیره کیش فیلم 'سارا' با حضور داریوش مهرجویی، نیکی کریمی، رضا عطاران و پرویز جاهد در مرکز همایش های خلیج فارس کیش به نمایش درآمد.
نیکی کریمی در فیلم سارا به عنوان بازیگر اصلی این فیلم موفق به کسب دو جایزه بهترین بازیگر زن از جشنواره های سن سباستین و سه قاره نانت در سال 1992 شده است.
کنسرت گروه ناگفته نیز به سرپرستی شهرام و حافظ ناظری با حضور داریوش مهرجویی، رضا عطاران، نیکی کریمی نیز بامداد روزجمعه 9مهرماه در مرکز همایش های سالن خلیج فارس کیش به اجرا درآمد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.