جزیره کیش به عنوان عضو شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنرکشور انتخاب شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر عنوان طرحی برای شناسایی ظرفیت‌های فرهنگی و هنری در شهرها و مناطق جغرافیایی ایران با نگاه آمایش سرزمینی و ایجاد شبکه‌هایی برای تعریف همکاری‌ها و برنامه‌های مشترک میان آنها است.

بنابراعلام معاونت امورهنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی این شهرها در 9 گروه، موسیقی،ادبیات،سینما،هنرهای نمایشی، هنرهای تجسمی، صنایع دستی،و مدو لباس ،چاپ و بسته بندی ورسانه و مطبوعات دسته بندی شده اند.

براساس این گزارش جزیره کیش به عنوان شهر خلاق درزمینه صنایع دستی دراین شبکه انتخاب شده است. درگروه صنایع دستی علاوه برجزیره کیش ازاستان هرمزگان ، شهرهایی نیز از استانهای یزد، کرمان،سمنان، خراسان جنوبی ،آذربایجان شرقی ،گلستان و همدان نیز انتخاب شده اند.

آیین معرفی اولیت دوره شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنر ساعت 14وسی دقیقه امروز یک شنبه 5 اردیبهشت به صورت مجازی برگزارمی شود.

علاقمندان می توانند این برنامه را به صورت همزمان ازطریق اسکای روم شبکه شهرهای خلاق فرهنگ و هنربه آدرس http://skyroom.online/ch/daftar1400/rمشاهده کنند.

لازم به ذکراست بهمن سال1399 " مرکز فناوری های نرم و صنایع خلاق فرهنگی" با همکاری جهاد دانشگاهی با هدف اجرای برنامه های مدون جهت توسعه صنایع خلاق و فرهنگی درجزیره کیش، توسعه مشاغل کیش و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت ها در حوزه آموزش و تولید در فرهنگ سرای مرکز کیش گشایش یافت .

ایجاد نمایشگاه دائمی صنایع دستی بانوان کیش با عنوان "مهنورا" در اسفند سال گذشته نیزیکی ازطرح های موفق جزیره کیش برای ایجادزمینه توانمند سازی زنان و احیاء صنایع فرهنگی به ویژه صنایع دستی خاص جنوب کشوردرجزیره کیش بود. محصولات بانوان کیش در مرکز کارآفرینی و توانمند سازی "ترمه" در منطقه صفین کیش تولید و در این نمایشگاه عرضه می شود.

طبق آخرین آمار اداره امور زنان سازمان منطقه آزاد کیش ، 191 بانوی هنرمند در این منطقه آزاد در رشته های مختلفی چون حصیربافی، محصولات تزئینی کار با رزین، جواهر دوزی، محصولات چرمی، فیروزه کوبی، نقاشی روی شیشه و عروسک بافی فعالیت می کنند و می توانند محصولات خود رادراین مرکز برای فروش عرضه کنند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.