نخستین روز از تیرماه به نام روز ملی اصناف نامگذاری شده و این نامگذاری خود گویای اهمیت، جایگاه ویژه و دیدگاه خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این قشر بزرگ از جامعه است.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،رئيس مرکز توسعه سلامت کیش به مناسبت روز ملی اصناف با تبریک این روز گفت: نخستین روز از تیرماه به نام روز ملی اصناف نامگذاری شده و این نامگذاری خود گویای اهمیت، جایگاه ویژه و دیدگاه خاص نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به این قشر بزرگ از جامعه است.

دکتر محمدرضا رضانیا افزود: اصناف در تمام مراحل انقلاب شکوهمند ایران اسلامی همراه مردم بوده است؛ سختی های مسیر انقلاب با حضور اصناف هموار شد و تداوم این حضور پس از انقلاب نیز موجب موفقیتهای بیشماری در کشور شده است و در واقع بنا به فرمایش بنیانگذار جمهوری اسلامی ایران حضرت امام خمینی (ره)، اصناف بازوان اصلی انقلاب اسلامی می باشند.

وی اظهار کرد: در روز‌های پایانی سال ۹۸، پدیده ویروس کرونا، تبعات اقتصادی بسیاری را از جمله کاهش درآمدها، ناتوانی در پرداخت اقساط و اجاره‌بها، افزایش هزینه‌های تولید و توزیع و … برای این قشر زحمتکش و پرتلاش به بار آورد.

رضانیا اعلام کرد: با این حال با توجه به شرایط کنونی که پای جان هموطنان ما در میان است و دولت و ملت به حمایت و همکاری اصناف و بازاریان، نیاز دارند، شاهدیم که اصناف کوتاهی نکرده و با تعامل و همکاری‌های ارزشمند خود، ضرر و زیان‌های تعطیلی واحد‌های صنفی را به جان خریده، به یاری هموطنان شان شتافته و با نظام سلامت کشور برای کنترل این بیماری همراهی دلسوزانه‌ای داشتند.

وی از همراهی و همکاری یک سال و اندی اصناف و مردم در رعایت پروتکل‌های بهداشتی در راستای مقابله با کرونا ویروس قدردانی و گفت: در بحث رعایت پروتکل‌های بهداشتی مقابله با کرونا ویروس اصناف و کیشوندان جزیره زیبای کیش از شهرهای برتر کشور است.

رضانیا ضمن تشکر از همراهی مردم واصناف در پیشگیری و کنترل کرونا بیان کرد: مردم و اصناف طی ماه های گذشته علی رغم همه سختی‌ها و فشارهای اقتصادی، به خوبی نکات بهداشتی را رعایت کردند.

دکتر رضانیا اظهار کرد: اما باید توجه داشت که شرایط حال حاضر شکننده است و در صورت عادی‌انگاری به شرایط سخت بیماری بر می‌گردیم.

وی ابراز امیدواری کرد: انشالله همه صنوف و مردم عزیز همچنان مثل گذشته تا کنترل کامل بیماری یاریگر و همراه مدافعین سلامت باشید.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.