دبیر جشنواره دانش‌آموزی دومین کنگره ملی شهدای غواص، از دومین سال برگزاری این رویداد در سطح منطقه‌ای خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، محبوبه صفرنژاد با بیان این مطلب که شهیدان به پاس خدمتی که به مردم کردند و همت بلندی که از خود نشان دادند شایسته سپاسگزاری هستند، گفت: کنگره ملی شهدای غواص جزیره کیش به منظور تبیین و آموزش فرهنگ قدرشناسی از فداکاری‌ها و جانفشانی‌های شهدای هشت سال دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و از خودگذشتگی در بین نسل جدید، جشنواره دانش‌آموزی را به صورت منطقه‌ای برگزار می‌نماید.

وی به دو بخش "آموزشی" و "رقابتی" در این جشنواره اشاره کرد و افزود: به منظور آشنایی بیشتر دانش‌آموزان با موضوع شهدای غواص، کارگاه‌های آموزشی با حضور مربیان متخصص در زمینه کاردستی، نقاشی و دکلمه برگزار می‌گردد.

صفرنژاد در خصوص بخش رقابتی گفت: دانش‌آموزان کیش در تمام مقاطع تحصیلی می‌توانند با محوریت شهدای غواص در مسابقات نقاشی، کاردستی، دکلمه و سرود شرکت نمایند.

دبیر جشنواره دانش‌آموزی شهدای غواص کیش، همچنین ازبرپایی دومین نمایشگاه دانش‌‌‌آموزی با عنوان "معبر عشق" خبر و ادامه داد: نمایشگاه دستاورد‌ها و ایده‌های دانش‌آموزی با مشارکت مدارس جزیره کیش، همانند سال گذشته در 20 غرفه همزمان با آئین اختتامیه این کنگره در ساحل ماهیگیر جزیره به مدت 3 روز برپا خواهد شد.

صفرنژاد تاکید کرد: در این نمایشگاه غرفه‌های هر یک از مدارس با خلاقیت دانش‌آموزان و محوریت شهدای غواص هشت سال جنگ تحمیلی آراسته می‌شوند. اجرای نمایش و سرود دانش‌آموزی نیز از برنامه‌های جانبی این نمایشگاه است.

وی همچنین از داوری هر مسابقه توسط سه داور از جزیره کیش، خبر داد و خاطرنشان کرد: در رشته‌های دکلمه، نقاشی و کاردستی، ده نفر برتر هر رشته مجموعا ده میلیون تومان جایزه‌ی نقدی دریافت خواهند کرد که در دو مقطع ابتدایی و متوسطه به نسبت برابر خواهد بود.

صفرنژاد در پایان با بیان این مطلب که مسابقه سرود در دو مقطع ابتدایی و متوسطه، به صورت جداگانه داوری می‌ شود، خاطر نشان کرد: به برگزیده اول گروه سرود مبلغ 7 میلیون تومان و گروه سرود شایسته تقدیر مبلغ 5 میلیون تومان اهداء خواهد شد.

دبیر جشنواره دانش‌آموزی دومین کنگره ملی شهدای غواص کیش، با اشاره به اعلام رسمی فراخوان عمومی ادامه داد: دانش‌آموزان علاقه‌مند به شرکت در این رقابت‌ها می‌توانند آثار خود را در رشته‌های نقاشی و کاردستی به مدرسه محل تحصیل تحویل داده و مدیران مدارس پس از جمع آوری آثار، آنها را به دبیرخانه کنگره تحویل دهند. آثار دکلمه و سرود نیز می‌بایست در سایت کنگره به آدرس http://mabareshghkish.ir/ بارگذاری شود یا در پیام‌رسان شاد یا واتساپ به شماره 09132847679 ارسال گردد.

صفرنژاد مهلت ارسال آثار را نهایتا تا ۱۵ دی‌ماه عنوان کرد و افزود: پس از ارزیابی و داوری، نفرات برگزیده انتخاب و مراسم تقدیر از برگزیدگان، هجدهم دی‌ماه در آئین اختتامیه جشنواره برگزار خواهد شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.