مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش از توسعه فعالیت‌های گردشگری و ایجاد چهار موزه جدید در کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، ماهان مدون با بیان اینکه موزه‌ها از عناصر مهم توسعه گردشگری فرهنگی به شمار می‌روند از تبدیل جزیره کیش به قطب سیاحتی و تفریحی بین المللی کشورخبر داد.

وي افزود: تاریخ و تجربه یکی از محور‌های اصلی جذب گردشگران داخلی و خارجی است که سازمان منطقه آزاد کیش در این راستا به دنبال توسعه موزه‌های تخصصی کشور در این جزیره است تا بتواند علاوه بر ایجاد تنوع در جاذبه‌های گردشگری، مدت زمان ماندگاری مسافران را درجزیره کیش افرایش دهد.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش افزود: برای تحقق این هدف ایجاد چهار موزه در اماکن تاریخی ثبت شده در فهرست آثار ملی در دستور کار قرارگرفته است.

ماهان مدون، گفت: کاخ مرجان پس از مرمت به موزه صنایع دستی شاخص کشور تبدیل می‌شود.

وي گفت: برای مجموعه بازار فرانسه پس از اتمام دوره مرمت با همکاری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی و البته درصورت تصویب طرح با رفع موانع موجود، تبدیل کاربری این مجموعه به شعبه‌ای از موزه ایران باستان مد نظر است.

مدیر توسعه گردشگری و میراث فرهنگی سازمان منطقه آزاد کیش گفت: مجموعه کاخ نخست وزیری نیز به عنوان موزه هنر‌های معاصر کشور و کیش الیت نیز به عنوان بوتیک هتل و سایت موزه مردم شناسی فعال خواهند شد.

مدون با اشاره به اهمیت حضور فعالیت بخش خصوصی در عرصه گردشگری گفت: سازمان منطقه آزاد کیش به عنوان نماینده عالی دولت در صدد است با همکاری بخش خصوص موزه‌های خصوصی را نیز دایر کند.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.