مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران اعلام کرد: چهار فرودگاه اختصاصی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال قبل ۳۶ درصد افزایش در حوزه اعزام و پذیرش مسافر را ثبت کردند.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، بر اساس گزارش مرکز اطلاعات و آمار شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، پرترددترین مسیر در پرواز‌های داخلی در مرداد مسیر مشهد به تهران با ۸۴۴ پرواز و بیشترین نشست و برخاست داخلی در مرداد در پنج فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز و کیش انجام شده است.

بالاترین نشست و برخاست با افزایش ۳۰.۷۹ درصدی متعلق به فرودگاه بین‌المللی مهرآباد تهران و پس از آن مشهد با ۱۹.۶۰، شیراز با ۷.۵۵، اهواز ۵.۰۲ و کیش ۴.۵۸ درصد است.

کمترین نشست و برخاست متعلق به فرودگاه‌های بهرگان، جیرفت و خوی با ۰.۰۶ درصد و سبزوار با ۰.۰۷ درصد بوده است.

افزایش۳۷ درصدی اعزام و پذیرش مسافر در مرداد امسال

براساس گزارش شرکت فرودگاه‌ها؛ کل پرواز‌های فرودگاه‌های تحت مالکیت شرکت فرودگاه‌ها درمرداد نسبت به ماه مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۳۷ درصد و در ارسال و پذیرش بار ۴۳ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

بر اساس آمار پرواز‌های داخلی فرودگاه‌های تحت مالکیت این شرکت در مرداد نسبت به ماه مشابه سال گذشته در اعزام و پذیرش مسافر ۳۰ درصد و در ارسال و پذیرش بار و پست ۳۲ درصد افزایش وجود داشته است.

پرواز‌های چهار فرودگاه اختصاصی کیش، قشم، چابهار و ماکو در مرداد امسال نسبت به ماه مشابه سال گذشته در نشست و برخاست ۳ درصد کاهش، اعزام و پذیرش مسافر۳۶ درصد و ارسال و پذیرش بار و پست ۳۳ درصد افزایش داشته است.

مسیر تهران به مشهد با ۸۴۴ پرواز پرترددترین مسیر پروازی داخلی

در دومین ماه تابستان حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست کل پرواز‌ها به ترتیب در۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان انجام شده است.

بر اساس گزارش منتشر شده در مرداد حداقل ۸۰ درصد نشست و برخاست پرواز‌های داخلی به ترتیب در ۹ فرودگاه مهرآباد، مشهد، شیراز، اهواز، کیش، اصفهان، تبریز، بندرعباس و آبادان انجام پذیرفته است.

در این ماه مسیر مشهد به مهرآباد با تعداد ۸۴۴ پرواز، پرترددترین مسیر در پرواز‌های داخلی و بیشترین مسافر نیز در این مسیر گزارش شده است.

پرواز‌های داخلی ۹۱ درصد از کل نشست و برخاست پرواز‌های مسافری را به خود اختصاص داده اند و حدود ۹۰ درصد اعزام و پذیرش مسافر و ۸۰ درصد ارسال و پذیرش بار و پست را شامل می‌شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.