معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش از صدور مجوز خانه مسافر به بومیان ساکن در بافت تاریخی کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، مرتضی رمضانی گالشی در دیدار با امام جمعه اهل سنت از آمادگی برای ارایه مجوز به بومیان متقاضی ایجاد خانه مسافر خبر داد.

وی افزود: بومیانی که در حریم بافت تاریخی کیش سکونت دارند و متقاضی اسکان مسافران در قالب خانه مسافر در این منطقه هستند می‌توانند برای دریافت مجوز اقدام کنند.

رمضانی با اشاره به درجه بندی خانه مسافر‌ها بر اساس ضوابط و شیوه نامه‌ها گفت: دریافت مجوز اسکان برای ایجاد خانه مسافر با جلوگیری از هرگونه ناهنجاری اخلاقی و اجتماعی، باعث استاندارد سازی، امنیت خاطر گردشگران و کمک به اقتصاد خانواده‌ها می‌شود.

وی با اشاره به تلاش سازمان منطقه آزاد کیش برای ارتقاء سطح ارائه خدمات به بومیان فعال در عرصه صنایع دستی، گفت: فهرستی از بومیان در حال تهیه است تا برای دریافت وام با نرخ کارمزد بین صفر تا ۴ درصد به معاونت صنایع دستی وزارت میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی معرفی شوند.

معاون گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش با بیان اینکه برای حمایت از صنایع دستی محلی و بومی مصوبه‌ای در شورای معاونین سازمان در حال تصویب است و براساس آن صنایع دستی نفیس بومیان کیش به عنوان سوغات به میهمانان و برگزیدگان رویداد‌ها اهدا خواهد شد، افزود: با دستور مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش غرفه‌های خاص برای بومیان در پایانه جدید فرودگاه بین المللی کیش در نظر گرفته خواهد شد تا صنایع دستی که اصالت و قابلیت صادرات داشته و دارای استاندارد هستند برای فروش در معرض نمایش گردشگران قرار گیرند.

مرتضی رمضانی از برگزاری کلاس‌های رایگان آموزشی برای بومیان علاقمند به فعالیت در حوزه صنایع دستی و تشکیل کلاس‌های پیشرفته برای فعالان این رشته خبر داد و افزود: درصددیم کیفیت و اقلام بسته بندی صنایع دستی بومیان کیش را ارتقا داده و به گردشگران عرضه کنیم تا به عنوان سوغات و بخشی از خاطره سفر به کیش با خود به یادگار داشته باشند.

وی افزود: سازمان منطقه آزاد کیش براساس ضوابط و مقررات به مرمت و بهسازی بافت تاریخی کیش کمک و فرایند محقق شدن آن را تسهیل می‌کند.

امام جمعه اهل سنت کیش نیز در این دیدار با بیان اینکه گردشگری محور اصلی فعالیت‌های جزیره کیش است و در این میان بومیان نیز می‌توانند با بهره گیری از آداب و سنن خود سهم بسزایی در ارایه خدمات به گردشگران ایفا کنند، تاکید کرد: رونق منطقه سفین و معرفی آداب و رسوم بومیان منطقه، نقش مهمی در توسعه این صنعت ایفا می‌کند.

شیخ یعقوب شمس تصریح کرد: جزیره کیش علاوه برامکانات مناسب برای پذیرش گردشگر از آب و هوای مطلوب و آرامش بی نظیر برخوردار است و باید از این ویژگی‌ها برای توسعه گردشگری و رونق اقتصادی کیش بهره برد و در این میان بافت سنتی ­منطقه سفین، خانه بومیان کیش، روستای باغو، باغ‌ها و زیبایی‌های تاریخی این منطقه از جاذبه‌های گردشگری کیش است و باید برای حفظ و معرفی گسترده آن به گردشگران تلاش کرد.

وی افزود: گردشگران برای آشنایی با فرهنگ مناطق مختلف، مقاصد گردشگری را انتخاب می‌کنند و جزیره کیش نیز به دلیل فرهنگ غنی و پیشنیه تاریخی ارزشمند خود، مقصد مطلوبی برای گردشگران است.

امام جمعه اهل سنت کیش با قدردانی از اقدامات سازمان برای مساعدت به بومیان فعال در حوزه صنایع دستی و گردشگری گفت: آثارخیر و برکت این کار سال‌های سال به یادگار خواهد ماند و دعای خیر مردم همیشه همراه و پشتوانه خدمتگزاران خواهد بود.

بدریه بحرینی رییس شورای شهر کیش در این دیدار با اشاره به فرهنگ و تمدن والای ساکنان کیش پیشنهاد برگزاری کارگاه‌های آموزش آشپزی و آموزش نگهداری خوراکی‌های محلی برای طولانی مدت، حمایت از صنایع دستی فراموش­ شده، ترویج و عرضه غذا‌های محلی کیش در رستوران‌ها و مراکز پذیرایی، احیا موسیقی سنتی بومیان، عرضه پوشش بومیان در مراکز خرید کیش و عدم دریافت اجاره بها از بومیان فعال در حوزه صنایع دستی مطرح کرد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.