مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش از انتقال پرواز‌ها به پایانه جدید مسافری فرودگاه کیش در ۱۰ روز آینده خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،عزت الله محمدی، گفت: پرواز‌های خروجی شرکت‌های هواپیمایی ماهان، کاسپین و وارش از روز گذشته در پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش انجام می‌شود.

وی افزود: سایر شرکت‌های هواپیمایی نیز به تدریج و با اطلاع رسانی قبلی در ۱۰ روز آینده به پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش انتقال خواهد یافت.

عزت الله محمدی با اشاره به آزمایش‌های پیش راه اندازی این پایانه از لحاظ فنی و زیرساختی، گفت: پروژه پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش از نظر حجم سرمایه‌گذاری و وسعت طرح در کشور کم نظیر است.

وی افزود: با توجه به نزدیک شدن به روز‌های پر ترافیک فرودگاه کیش، برای ارائه خدمات مطلوب و رفع ایراد و اشکال احتمالی، روند انتقال پرواز‌ها تدریجی است.

محمدی با اشاره به آیین گشایش پایانه مسافری جدید فرودگاه بین المللی کیش، از همکاری و تعامل تمامی ارگان‌ها و نهادها، کارکنان فرودگاه، شرکت‌های خدماتی، شرکت‌های هواپیمایی از جمله هواپیمایی کیش، پیمانکاران و مشاوران ساخت پایانه و همکاران در معاونت عمرانی سازمان منطقه آزاد کیش قدردانی کرد.

عزت الله محمدی تاکید کرد: پایانه جدید مسافری فرودگاه بین المللی کیش با ۴۹ هزار متر مربع زیر بنا، قابلیت پذیرش سالانه ۶ میلیون مسافر را دارد.

وی خاطرنشان کرد: این پروژه ملی حاصل تلاش مهندسان، متخصصان، شرکت‌های تخصصی و دانش بنیان کشور است و وجه تمایز آن در قیاس با سایر پایانه‌های فرودگاهی کشور از نظر وسعت و ظرفیت پذیرش و نظام یکپارچه پذیرش مسافر و انتقال بار است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: حضور شرکت‌های دانش بنیان و متخصصان داخلی در طراحی و ساخت تجهیزات پایانه مسافربری جدید فرودگاه کیش از جمله سیستم انتقال بار مسافر، ۱۰ پل تلسکوپی، تاسیسات الکتریکی و مکانیکی از جمله شاخص‌های پایانه جدید فرودگاه کیش است.

محمدی با بیان اینکه نصب ۱۰ پل تلسکوپی باعث حذف اتوبوس، پله و دستگاه برق رسان به هواپیما و به نوبه آن حفظ ایمنی محیط و رفاه مسافران شده است؛ تاکید کرد: این پایانه دارای سیستم پذیرش بار و مسافر هوشمند و یکپارچه است.

مدیرعامل شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش گفت: این سیستم برای استفاده اشتراکی از امکانات فرودگاهی راه اندازی و توسط فرودگاه و در راستای ارائه تسهیلات به صورت یکپارچه کنترل و مدیریت می‌شود.

عزت الله محمدی از اختصاص پایانه قبلی فرودگاه به پرواز‌های خارجی و پایانه فعلی پرواز‌های خارجی به ترمینال C.I.P خبر داد و از شکیبایی ساکنان در تحقق گشایش پایانه مسافری جدید فرودگاه کیش قدردانی کرد و افزود: پیشنهاد و نقطه نظرات ساکنان و گردشگران همواره راهگشای شرکت توسعه و مدیریت بنادر و فرودگاه‌های کیش در انجام خدمات است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.