رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف گفت : نزدیک کردن دانش آموزان به فعالیتهای علمی و پژوهشی ، تقویت روحیه انجام کار تیمی در فضایی سالم و آشنایی با مفاهیم مدیریتی آنها را برای انتخاب رشته مناسب و ورود به دانشگاه آماده می کند.

رئیس پردیس بین الملل دانشگاه صنعتی شریف گفت : نزدیک کردن دانش آموزان به فعالیتهای علمی و پژوهشی ، تقویت روحیه انجام کار تیمی در فضایی سالم و آشنایی با مفاهیم مدیریتی آنها را برای انتخاب رشته مناسب و ورود به دانشگاه آماده می کند.

علی سلک غفاری عصر پنجشنبه در رقابتی که بین دانش آموزان مدارس کیش برای ساخت پل یا سازه ماکارونی در پردیس این دانشگاه برگزار شد گفت : این مسابقه یکی از سلسه رقابت های دانش آموزی با عنوان 'کیش کاپ' یا 'مهندسی دانش آموزی ' که با هدف نزدیک شدن فعالیت های پژوهشی و آموزشی دانش آموزی به فعالیت های دانشجویی انجام شده است .
وی آشنایی دانش آموزان با رشته های مهندسی ، رقابت در فضای فرهنگی سالم و کارگروهی ،تمرین فرهنگ ورود به عرصه دانشجویی به صورت عملی ، تقویت روحیه پژوهشی ،آشنایی با مفاهیم مدیریتی و مدیریت زمان را از اهداف برگزاری این مسابقه عنوان کرد.
رئیس پردیس بین الملل صنعتی شریف افزود: تلاش این است که دانش آموزان را از فضای بسته کلاسی بیرون آوریم و آنها را وارد محیط دانشگاهی و دانشجویی کنیم تا فعالیتهای آموزشی و پژوهشی را در خارج از مدرسه نیز تجربه کنند.
وی اظهار کرد : به طور معمول در انتخاب رشته ها مسائل اجتماعی اثر گذار است به دلیل اینکه دانش آموزان با شناخت کامل از رشته ها وارد دانشگاه نمی شوند ، با برگزاری این مسابقه آنها با مفاهیم و انواع رشته های مهندسی به صورت عملیاتی آشنا می شوند .
غفاری گفت : این فرآیند به دانش آموزان کمک می کند تا مهارتهای اجتماعی ، فکری و خلاقیت خود را پرورش دهند .
وی به ارائه گزارشی در خصوص فعالیت این پردیس در کیش پرداخت و گفت : تلاش این دانشگاه فراهم آوردن زمینه لازم برای جذب دانشجویان خارجی از طریق مناطق آزاد پیرو برنامه های توسعه چهارم و پنجم بوده است .
به گفته رئیس پردیس دانشگاه صنعتی شریف ، این مرکز در رشته های مختلف مهندسی در مقاطع کارشناسی ، کارشناسی ارشد و دکتری فعالیت خود را از سال 83 آغاز کرده است و بیش از دو هزار نفر در مقاطع مختلف دانش آموخته شده اند و با قدرت تمام در حوزه فناوری ، آموزش و پژوهش فعالیت می کند.
وی گفت : این دانشگاه به عنوان دانشگاه نسل چهارم یعنی کارآفرین ، فناور و نو آور میزبان رقابت های مهندسی دانش آموزی است و سعی دارد زمینه لازم را برای تجربه اندوزی دانش آموزان برای انجام فعالیت های پژوهشی و علمی فراهم سازد.
به گزارش ایرنا ،معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش سخنران دیگر این مراسم خطاب به دانش آموزان گفت : فرصت ها طلایی را غنیمت شمارید و از لحظه های زندگی خود استفاده کنید.
ابراهیم رضوانی با بیان اینکه از دست دادن زمان و فرصت غم و اندوه می آورد گفت : اولین ها دوباره تکرار نمی شوند بنابراین این نخستین حضور را در تاریخ زندگی خود ثبت کنید.
وی تصریح کرد: فضای دانشگاه های کیش امروز خود را محدود به تعداد دانشجویان نکرده اند و خود را در مقابل کسانی که طالب رشد هستند مسئول می دانند و بسترهای لازم را برای انجام فعالیت های علمی و پژوهشی فراهم می سازند.
رضوانی دانش آموزان را آینده سازان این کشور عنوان کرد و افزود : از امروز با برنامه ریزی مناسب آینده روشن را برای خود ترسیم کنید .
وی از روسای دانشگاه پردیس ، آموزش و پرورش کیش و مربیان آموزشی برای برگزاری این رقابت علمی سالم قدردانی کرد.
رئیس آموزش و پرورش کیش نیز با تبریک ایام الله دهه فجر پیوند بین آموزش و پرورش و دانشگاه را اتفاقی مبارک دانست و ابراز امیدواری کرد که بتوانیم تیم های خوبی برای حضور در فعالیت های علمی داشته باشیم.
دانیار جاویدی با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری این مسابقه گفت : مجموعه آموزش و پرورش آمادگی پذیرش فعالیت های آینده محور دانشگاه ها را دارد و از برگزاری و شرکت در اینگونه برنامه ها استقبال می کند .
وی درخواست کرد که این دانشگاه به کمک آموزش و پرورش بیاید و با توجه به دارا بودن امکانات و شرایط ویژه در این مراکز علمی ،دانش آموزان خوب و مستعد را قبل از ورود به دانشگاه ها با فعالیت های علمی و پژوهشی آشنا کند.
رئیس آموزش و پرورش کیش گفت : یکی از ضعف های اساسی ساختار کاری و جامعه این است که بین نیازهای جامعه و آنچه به جامعه می دهیم سنخیتی نباشد که امیدواریم با برگزاری چنین برنامه های دانش آموزان را پیش از انتخاب رشته و ورود به دانشگاه با رشته های مختلف آشنا سازند .
نخستین دوره مسابقه ساخت پل ماکارونی ' کیش کاپ یا مهندسی دانش آموزی ' با حضور بیش از 30 تیم مرکب از 130دانش آموز از مدارس جزیره کیش و با حضور مسئولان و جمعی از دانش آموزان و خانواده های آنها در پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.