کارشناس اداره کل هواشناسی هرمزگان گفت: امروز سرعت باد به بیش از ۴۰ کیلومتر بر ساعت و ارتفاع امواج دریا به بیش از ۱۸۰ سانتیمتر خواهد رسید و سبب اختلال در تردد‌های دریایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،مجتبی حمزه نژاد گفت: امروز با تداوم جریانات فصلی در استان، ناپایداری وضعیت جوی و دریایی پیش بینی می‌شود.

وی گفت: در بیشتر نقاط استان آسمان ابری و گذر ابر در جزایر و سواحل مه رقیق صبحگاهی، در طول روز غبار محلی و بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان رگبار باران و رعدوبرق پیش بینی می‌شود.

حمزه نژاد گفت: پدیده شاخص درمناطق دریایی، وزش باد نسبتا شدید جنوب شرقی و مواج بودن دریا خواهد بود.

وی گفت: فردا سرعت باد بویژه در تنگه هرمز قابل ملاحظه خواهد بود و توصیه می‌شود از تردد شناور‌های سبک و صیادی جلوگیری شود و تمهیدات لازم در بنادر و اسکله‌های استان در نظر گرفته شود.

حمزه نژاد گفت: امروز بعدازظهر و اوایل شب در ارتفاعات استان بویژه ارتفاعات شرقی و شمالی رشد ابر همراه با رگبار باران و رعد وبرق با احتمال تگرگ و تند باد لحظه‌ای پیش بینی می‌شود و توصیه می‌شود از رفتن به مناطق مرتفع و قرارگیری در حریم رودخانه‌های فصلی پرهیز شود.

وی گفت: تا دوشنبه تحت تاثیر باد‌های ۱۲۰ روزه‌ی جنوب شرق کشور، در برخی از مناطق شرقی استان، افزایش باد و گرد و غبار و کاهش کیفیت هوا دور از انتظار نخواهد بود.

حمزه نژاد گفت: از نظر دمایی، نوسانات ۱ تا ۲ درجه‌ای دما در استان پیش بینی می‌شود.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.