بیست و نهمین بیمار مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان جزیره کیش فوت کرد.

به گزارش صبح کیش، دکتر محمدرضا رضانیا گفت :متاسفانه یکی دیگر از ساکنان جزیره کیش به دلیل ابتلا به کرونا جان خود را از دست داد.

وی افزود: یک آقای ۳۲ساله، با علائم تب و لرز، تنگی نفس، کاهش سطح هوشیاری و دارای بیماری زمینه‌ای فشار خون و چاقی و بستری در بیمارستان جان خود را دست داد و تاکنون متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی به بیست و نه نفر رسید.

سخنگوی شورای سلامت کیش درباره وضعیت بیماری کرونا، در کیش گفت: در حال حاضر تعداد مراجعات سرپایی و بستری بسیار زیاد است و حتی میزان مراجعات از پیک قبلی هم بیشتر شده است. در عین حال ویروس در گردش بیشتر دلتا است.

وی افزود: مطالعاتی که تاکنون درباره ویروس دلتا به چاپ رسیده، نشان می‌دهد که مبتلایان به این ویروس بیشتر به بیمارستان نیاز پیدا می‌کنند و احتیاج‌شان به بستری بیشتر است.

دکتر رضانیا گفت:از همه شما عزیزان خواهش میکنم همچنان پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنید، زیرا تزریق واکسن هم دلیل بر ایمنی کامل و عدم ابتلا مجدد نمیشود ولی میزان بستری و مرگ و میر را کاهش میدهد و یا این افراد میتوانند با ابتلا مجدد و علایم خفیف ناقل بیماری باشند. این موضوع نشان می‌دهد که حتی اگر واکسن هم تزریق کرده باشید، باز هم باید رعایت پروتکل‌ها و استفاده از ماسک را جدی گرفت.

دکتر رضانیا تاکید کرد: اگر حالت تنگی نفس، سرفه، تب طولانی داشتید، حتما به مراکز درمانی مراجعه کنید تا مورد بررسی قرار بگیرید و به جد از خوددرمانی و درمان در منزل خودداری کنید. زیرا این موضوع می‌تواند بسیار خطرناک باشد؛ بنابراین زودتر مراجعه کنید تا در صورت امکان اقدامات درمانی مناسب انجام شود.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.