آقای ۸۸ساله ، با علائم تب و لرز ،تنگی تنفس، سرفه بدون بیماری زمینه ای و بستری در بیمارستان جان خود را دست داد و تا کنون متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی به پنجاه نفر رسید.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،دکتر رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش با اعلام خبر پنجاهمین فوتی کرونا در کیش گفت:آقای ۸۸ساله ، با علائم تب و لرز ،تنگی تنفس، سرفه بدون بیماری زمینه ای و بستری در بیمارستان جان خود را دست داد و تا کنون متاسفانه تعداد فوتی‌های ناشی از بیماری کووید ۱۹ از ابتدای شروع اپیدمی به پنجاه نفر رسید.

دکتر رضانیا گفت:با توجه به احتمال افزایش ریسک عوارض و خطر مرگ‌ومیر در سالمندان، خودمراقبتی سالمندان یکی از بهترین راهکارها برای مقابله با کرونا است و رعایت برخی توصیه‌ها برای مراقبت بیشتر در این شرابیط ضروری است.
رئیس مرکز توسعه سلامت کیش اظهار داشت: در صورتی که علایم سرماخوردگی مانند تب، سرفه، گلودرد و یا تنگی نفس داریم، حتی المقدور خود را قرنطینه و از دید و بازدید با افراد مسن خودداری کنیم. 
وی ادامه داد:  در صورتی که علایم تنفسی داریم و سالمند در منزل داریم حتما از او بیشتر از ۲ متر فاصله بگیریم، از ماسک استفاده کنیم و حتی الامکان اتاق او را جدا کنیم.

وی ضمن تاکید بر خودداری از برگزاری دورهمی ها تا عادی شدن شرایط، گفت: از دست دادن و رو بوسی کردن و در آغوش گرفتن افراد مسن پرهیز کنیم. همچنین کماکان رعایت پروتکلهای بهداشتی باید در اولویت قرار گیرد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.