در روزهای گذشته و پس از انتقاد رسانه های جزیره کیش از بی تفاوتی مسئولان نسبت به عدم اختصاص سهمیه واکسن به کیش، رسانه های وابسته به سازمان منطقه آزاد کیش از پیگیری مدیرعامل‌این سازمان برای حل مشکل واکسن خبر دادند و دائم‌از هشتگ پیگیری کردیم استفاده کردند اما، نادعلی رئیس بیمارستان کیش در مصاحبه ای با صدا و سیما خبر از اختصاص تنها ۵۰۰۰ دوز واکسن جدید به کیش خبرداد و به نظر می رسد ورود واکسن به کیش طبق دستور وزیر بهداشت روال عادی خود را سپری می کند و مشخص نیست نامه نگاری ای با این وزارت خانه صورت گرفته یا خیر.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،دکتر مصطفی نادعلی نژاد گفت: براساس استاندار‌های تعیین شده و جمعیت کیش وضع بیمارستان و خدمات درمانی در کیش فراتر از استاندارد‌های کشوری و جهانی است.
وی افزود: براساس استاندار‌های جهانی در شهر‌های با جمعیت زیر ۵۰ هزار نفر در بخش‌های زنان، اطفال، داخلی، جراحی و بیهوشی هرکدام یک پزشک متخصص به همراه پزشکان عمومی در بیمارستان لازم است.
دکتر نادعلی نژاد گفت: با توجه به شرایط گردشگری کیش و محدودیت‌های مسافرتی برای ساکنان، خدمات فوق تخصصی نیز در بیمارستان ارائه می‌شود.
رئیس بیمارستان کیش گفت: بنا بر دستور ستاد اقتصادی کرونا در کیش مبنی بر اینکه تمامی هزینه‌های درمانی ساکنان مبتلا به ویروس کرونا در بیمارستان رایگان باشد، این طرح انجام شد.
وی افزود: ۳۰ تا ۴۰ درصد مراجعه کنندگان به درمانگاه تنفسی، کرونا مثبت هستند.
رئیس بیمارستان کیش گفت: در کمیته اقتصادی ستاد کرونا تصویب شد جمعیت بومی مبتلا به کرونا خدمات مراقبت‌های ویژه بخش تنفسی و هزینه‌های دارو‌ها را پرداخت نکنند.
وی افزود: افرادی مبتلا به کرونا که سرپایی درمان می‌شوند و نیاز به داروی رمدسیویر دارند به مدت ۵ روز این دارو را رایگان دریافت می‌کنند.
دکتر نادعلی نژاد گفت: از دوم شهریور بیمارانی که وارد درمانگاه تنفسی می‌شوند ویزیت اولیه را پرداخت می‌کنند و در صورت جواب مثبت تست کرونا هزینه‌های درمان به آنان بازگردانده می‌شود.
وی افزود: درچند روز گذشته با همکاری بخش خصوصی و نیکوکاران و تلاش‌های مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش و رئیس مرکز توسعه سلامت قرار شد که در مرحله اول ۵ هزار دز واکسن به جزیره کیش اختصاص یابد.
رئیس بیمارستان کیش گفت: امیدواریم با وارد شدن واکسن به کیش شیوع کرونا در کیش کاهش یابد.

برچسب ها :

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.