دوره توانمندسازی مدیران پرستاری دانشگاه‌ها و دانشکده‌های علوم پزشکی کشور در جزیره کیش برگزار شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، معاون پرستاری وزارت بهداشت در حاشیه برگزاری این دوره با اشاره به اهمیت توانمندسازی مدیران پرستاری، گفت: نیروی انسانی به عنوان مهمترین منبع و ارزش سازمانی همیشه یکی از ارکان تعیین کننده و پیشرفت هر سازمانی است.

دکتر عباس عبادی افزود: در نظام سلامت هم نقش بی بدیل نیروی انسانی و بخصوص همکاران پرستار در ارائه خدمت با کیفیت و ایمنی بسیار اساسی است.

وی افزود: قطعا برای تداوم خدمت با کیفیت، نیاز به دانش روز در ابعاد فنی و مهارت‌های مدیریتی و ادراکی به طور قطع احساس می‌شود.

دکتر عبادی گفت: یکی از موضوعاتی که همیشه در تکالیف راهبردی معاونت پرستاری بوده در سطوح سه گانه مدیریتی اعم مدیران پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی، مدیران پرستاری بیمارستان‌ها و در سطح پایین‌تر همکاران سوپروایزر و سرپرستاران غیر از مهارت‌های فنی نیاز به مهارت‌های مدیریتی کاملا احساس می‌شود.

معاون پرستاری وزارت بهداشت اظهار داشت: خوشبخانه با انجام نیازسنجی فنی و هدفمند، نیاز‌های مدیران پرستاری احصاء شد با برگزاری یک برنامه دو روزه از تجربیات مشترک و دریافت مطالب علمی جدید استفاده شد.

در این دوره آموزشی موضوعات آموزشی "کوچینک، مدیریت ناب، تفکر سیستمی، سازماندهی نیروی انسانی و مدیریت بودجه در پرستاری، کار تیمی و مدیریت تغییر" توسط اساتید مختلف تدریس شد.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.