رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به پیگیری و رسیدگی به ۲۳ مورد از شکایات مردمی در راستای نظارت‌های بهداشتی از پلمب دو مرکز متخلف و معرفی یک مرکز به دادگاه خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، دکتر محمدرضا رضانیا با اشاره به هزار و ۴۶ بازدید از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی و مکان‌های عمومی در کیش گفت: نظارت مستمر بازرسان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های مرکز بهداشت در بخش بهداشت محیط است.

رئیس مرکز بهداشت کیش با بیان اینکه، مراکز تهیه، تولید و عرضه مواد غذایی از مکان‌های پر خطر از لحاظ انتقال بیماری‌های قابل انتقال از آب و غذا هستند، افزود: نظارت بر بهداشت فردی، ابزار و تجهیزات، مواد غذایی و بهداشت ساختمان می‌تواند از آلودگی مواد غذایی و احتمال بروز بیماری در مصرف‌کننده جلوگیری کند.

دکتر رضانیا گفت: در ماه گذشته بازرسان بهداشت محیط این مرکز ۷۳۳ نوبت بازرسی از مراکز تهیه و توزیع مواد غذایی، ۲۱۶ نوبت بازدید از اماکن عمومی و ۹۷ نوبت بازدید از غرفه‌های فروش لوازم آرایشی بهداشتی انجام داده اند.

رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به پیگیری و رسیدگی به ۲۳ نوبت از شکایات مردمی افزود: ۲۲ نوبت نمونه برداری میکروبی و شیمیایی از آب آشامیدنی و ۷ نوبت نمونه برداری مواد غذایی، ۹ نوبت بازدید از مدارس و مهد‌های کودک، ۲ نوبت بررسی آلودگی ناشی از فاضلاب، ۱۴ نوبت نمونه برداری از نان، صدور ۳۹ مجوز صلاحیت بهداشتی، صدور ۷۲۸ کارت بهداشتی از دیگر اقدامات انجام شده توسط کارشناسان بهداشت محیط مرکز بهداشت کیش است.

وی افزود: در ماه گذشته هزار و ۳۶۷ کیلوگرم مواد غذایی و آرایشی بهداشتی غیرمجاز و فاسد، توسط بازرسان بهداشت محیط کشف و معدوم شد.

دکتر رضانیا افزود: ۲۴۶ نوبت کلر سنجی و هزار و ۲۳۳ نوبت سنجش مواد غذایی با تجهیزات سیار توسط کارشناسان بهداشت محیط کیش انجام شده است.

وی گفت: شماره تلفن ۴۴۴۲۳۳۱۱ با پیش شماره ۰۷۶ و سامانه ۱۹۰ آماده دریافت شکایات و گزارش‌های مردمی درباره مسایل و مشکلات بهداشتی در کیش است.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.