رئیس مرکز بهداشت کیش با اشاره به عملیات مه پاشی در سه دوره ده روزه در کیش، گفت: پشه آئدس به خودی خود خطری برای انسان ندارد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش، دکتر رضانیا گفت: هفته گذشته در چند جزیره از جزایر خلیج فارس پشه آئدس صید شد و در کیش نیز پس از اینکه بندر چارک اعلام آمادگی کرد در یک نقطه جزیره توانستیم این پشه را صید کنیم.

وی افزود: این پشه به خودی خود خطرناک نیست و جزو محیط محسوب می‌شود و تنها در صورتی خطرناک است که کسی ناقل بیماری مانند تب دنگی، چیکن گونیا و تب زیکا است و این پشه بتواند آن را به سایر افراد انتقال دهد.

دکتر محمدرضا رضانیا، عنوان کرد: این بیماری‌ها خود به خود از انسان به انسان قابل انتقال نیستند جز زیکا که از طریق تماس‌های جنسی منتقل می‌شود.

وی با بیان اینکه بیمار ناقلی تا به امروز در استان هرمزگان شناسایی نشده است، افزود: در صورتی که بیمار ناقلی وارد منطقه شد باید اقدامات پیشگیرانه را در دستور کار خود قرار دهیم.

وی افزود: عملیات مه پاشی در سه دوره ده روزه که سموم آن برای انسان بی خطر است و نخستین و مهمترین اقدامات پیشگیرانه جلوگیری از تجمع آب‌های راکد است.

رئیس مرکز بهداشت کیش، افزود: افراد باید در محیط‌های زندگی و کاری با مدیریت صحیح از آب‌های راکد جلوگیری کنند تا زمینه تخم ریزی و تکثیر پشه آئدس ایجاد نشود.

دکتر محمدرضا رضانیا بهسازی محیط مانند جمع آوری به موقع زباله‌ها و نخاله‌های ساختمانی و وجود نداشتن لاستیک‌های فرسوده در محیط را گامی دیگر و موثر در این زمینه عنوان کرد.

وی خاطر نشان کرد: پشه آئدس مانند سایر حشرات و آفات جزو محیط است و از نقطه‌ای به نقطه دیگر منتقل می‌شوند.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.