سرپرست اداره آموزش و پرورش کیش گفت: طرح سنجش نوآموزان پیش دبستانی و بدو ورود به دبستان در این جزیره آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،صالح بهرام‌پور اظهار کرد: این طرح به منظور اجرای سند بالادستی طرح سنجش برای دانش‌آموزان در بدو ورود به مدرسه با هدف شناسایی مشکلات احتمالی در بین یکهزار و ۱۳۴ نونهال چهار تا ۶ سال انجام می‌شود.

وی اضافه کرد: کار سنجش دانش‌آموزان ورودی پایه اول ابتدایی شامل سنجش آمادگی تحصیلی، هوش، بینایی، شنوایی، قد، وزن، دهان و دندان و پدیکلوز از سوی افراد متخصص در پایگاه‌ سنجش این جزیره انجام می‌شود.

بهرام‌پور بابیان اینکه این مرکز از روزهای شنبه تا سه‌شنبه هر هفته آماده پذیرش دانش‌آموزان ورودی پایه اول سال تحصیلی ۱۴۰۳ - ۱۴۰۲ است افزود: والدین می‌توانند جهت انجام سنجش به آدرس my.medu.ir مراجعه و نسبت به ثبت‌نام نواموزان اقدام کنند.

وی افزود: پایگاه تخصصی سنجش در مرکز آموزشی و توانبخشی مشکلات یادگیری رشد در آدرس (فاز A۲، صدر ۹ دبستان دخترانه پروین اعتصامی) واقع شده و والدین به هنگام مراجعه باید شناسنامه خود و کودک و پرینت ثبت‌نام را به همراه داشته باشند.

رییس آموزش و پرورش کیش یادآورشد: وزارت آموزش و پرورش از سال ۷۵ موظف شد که غربالگری دانش‌آموزان را از بدو ورود به تحصیل با طرح سنجش مورد توجه دهد و از سوی دیگر قانون برنامه پنج ساله توسعه بر سلامت دانش آموزان از بدو ورود به مدرسه تاکید می‌کند.

وی تاکید کرد: سلامت جسمانی کودکان با انجام طرح دانش آموزان شناسایی می‌شود، همچنین به این واسطه توانایی‌های آن‌ها مشخص می‌شود تا جایگزینی مناسبی برای کودکان در مدارس عادی و استثنایی صورت گیرد.

بهرام‌پور ادامه داد: همه دانش آموزان در بدو ورود به مدارس متناسب با شرایط جسمی شناسایی می‌شوند، پس از شناسایی تحت پوشش قرار می‌گیرند و مداخلات لازم برای آن‌ها صورت می‌گیرد.

وی یادآورشد: پیشگیری از بروز و تشدید بیماری‌ها، کمک به بهبود کیفی آموزش و کنترل برخی از عوامل موثر بر افت تحصیلی و بررسی میزان شیوع اختلالات جسمانی و روانی کودکان در بدو ورود به دبستان، همچنین تهیه شناسنامه سلامت الکترونیکی برای تمامی نوآموزان و دسترسی به اطلاعات جامع آموزشی، بهداشتی و خانوادگی و همچنین کمک به اولیای دانش آموزان به منظور صرفه جویی در زمان و پرهیز از سردرگمی از دیگر اهداف این برنامه است./ایرنا

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.