سرپرست مرکز بهداشت کیش گفت: طرح مکمل یاری با قرص ویتامین D و آهن در مدارس کیش آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،اسدالله احمدی گفت: این طرح در مدارس دخترانه و پسرانه دوره اول و دوم متوسطه سنین ۱۲ تا ۱۸ سال با توزیع ماهیانه یک عدد قرص تا پایان سال تحصیلی اجرا می‌شود.

وی افزود: در مجموع ۴ هزار و ۱۵۳ دانش آموز دختر و پسر مقطع متوسطه با ۳۷ هزار و ۷۳۷ عدد قرص مگادوز ویتامین D مکمل یاری خواهند شد.

سرپرست مرکز بهداشت کیش، گفت: علاوه بر توزیع قرص بین دانش آموزان، برنامه آموزشی ویژه دانش آموزان، معلمان و مربیان اجرا می‌شود تا همگان با اهداف طرح آشنا و مزیت‌های استفاده از آن را بشناسند.

احمدی افزود: قرار گرفتن در معرض تابش مستقیم نور خورشید دو بار به مدت ۲۰ دقیقه در هفته و مصرف ماهی، تخم مرغ، لبنیات، غلات و میوه‌ها می‌تواند در جبران کمبود‌های ویتامین D موثر باشد.

وی گفت: دانش آموزان نیاز دارند تا در سبد غذایی آنان مواد غذایی و مکمل‌های غذایی سالم قرار گیرد.

سرپرست مرکز بهداشت کیش با بیان اینکه قرص آهن نیز به منظور پیشگیری از کم خونی هر هفته در بین دانش آموزان دختر متوسطه اول و دوم با نظارت مربیان بهداشت مدارس توزیع می‌شود، گفت: احساس خستگی، بی حوصلگی، ضعف، کاهش قدرت یادگیری و افت تحصیلی از مهمترین عوارض بیماری‌های کم خونی در گروه‌های مختلف تحصیلی است.

وی افزود: در مجموع ۲ هزار . ۲۳۰ دانش آموز دختر با ۳۵ هزار و ۶۸۰ قرص آهن مکمل یاری خواهند شد.

طرح مکمل یاری هرساله با هدف پیشگیری از بروز کمبود اهن و ویتامین D از مهر در مدارس دخترانه و پسرانه متوسطه اول و دوم آغاز می‌شود.



نظرات در این خبر غیرفعال شده است.