سرپرست مرکز بهداشت کیش از اجرای عملیات مه پاشی و مبارزه با لارو پشه آئدس در کیش خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری صبح کیش،اسدالله احمدی گفت: کارشناسان تیم سلامت مرکز بهداشت با هدف پیشگیری از ازدیاد و گزش پشه آئدس عملیات مه پاشی و مبارزه با لارو پشه آئدس را در مناطق دامون ساحلی، بندرگاه تجاری، فاز‌های A و ۵ صدف جزیره کیش اجرا کردند.

وی افزود: انتخاب مناطق برای اجرای عملیات با بررسی‌های کارشناسان مرکز بهداشت کیش انجام می‌شود.

احمدی خاطرنشان کرد: شماره تلفن ۴۴۴۳۰۳۴۶ واحد مبارزه با بیماری‌های مرکز بهداشت کیش با پیش شماره ۰۷۶ آماده دریافت گزارش‌های مردمی است.

سرپرست مرکز بهداشت کیش افزود: مبارزه با زیستگاه‌های تخم و لارو پشه آئدس مهاجم، بهسازی محیط و ارتقا آگاهی شهروندان از اصلی‌ترین روش‌های مبارزه پشه آئدس است.

اسدالله احمدی در خصوص روش‌های پیشگیری از رشد و تکثیر پشه آئدس، تصریح کرد: آب راکد را بیرون بریزید و ظروف استفاده نشده را از خانه خارج کنید.

وی افزود: پشه‌ها برای تخم گذاری و رشد به آب راکد نیاز دارند و با از بین بردن آب راکد در منازل از رشد لارو پشه جلوگیری می‌شود و اجرای این کار به صورت هفتگی در از بین بردن پشه‌ها بسیار موثرتر از آفت کشی است.

احمدی گفت: خالی کردن آب زیر گلدان‌ها، نگهداری مناسب از استخر‌ها و حذف لاستیک‌ها و وسایل استفاده نشده در محیط می‌توانند محل‌هایی که پشه‌ها برای تخم گذاری انتخاب می‌کند را تا حد زیادی کاهش دهد.

وی گفت: شهروندان در نظر داشته باشند که ظروف آب حیوانات خانگی را هر روز تمیز کنند.

سرپرست مرکز بهداشت کیش گفت: با تبدیل کاهش منبع پشه به بخشی از برنامه هفتگی خود می‌توانیم گام مهمی در مقابله با این حشره برداریم.

نظرات در این خبر غیرفعال شده است.